בתכניתו הבוקר ברדיו 103FM, שטח גבי גזית את משנתו לגבי מינוי המפכ"ל המיועד, גל הירש. בוקר טוב לכם בתוכנית סיכום השבוע וקודם כדרכנו יום בדקה. 



הבוקר, בעת שנמשכת סערת גל הירש, חשבתי קצת ונדמה לי שצריך למנות את גל הירש. גם אם לא היה שוטר, גם אם היה שנוי במחלוקת במלחמה, גם אם וגם אם ובעיקר אם בתהליך בדיקת המינוי לא יתברר שיש לו קופת שרצים מכוערים על גבו ושלא עבר עבירה כלשהי ולא היה מעורב בשחיתות או בהטרדה מינית או בכל הדברים ששוטרים רבים לפניו הצטיינו בהם.





צריך למנות את גל הירש כי אי אפשר להפוך במדינה המשונה הזו כל דבר למועדון ויכוחים או לקבוצות דיון שעושים צחוק מתהליכי קבלת החלטות. אנחנו רוצים להיות מדינה נורמלית או פרלמנט שכונתי שיושב על וודקה ופיצוחים וממנה ומפטר בהבל פה את ראש הממשלה וכל מי שמתחתיו?

אם אנחנו מדינה מתוקנת אז צריך לדבוק בנהלים כי נהלים מסודרים זה מה שמפריד בין מדינה מודרנית למדינה נחשלת. אם שר מביא רעיון למינוי ועדה בודקת שהאיש ראוי והממשלה מאשרת אז מה עוד? או קיי. יש עכשיו שתי קבוצות של מתנגדים. ההורים השכולים ומועדון המפכ"לים והניצבים לשעבר.

איך ננהל את העסק הזה?

אז איך ננהל את העסק הזה. עכשיו המפכ"לים וההורים יסכלו את המינוי של הירש בצדק או שלא ונגיד שארדן ייכנע ואז יביא מישהו אחר לתפקיד. ואז יקומו קבוצות שלא יאהבו אותו כי הוא גי'נג'י או נראה פעם במועדון חשפניות, ואח"כ יצוץ מועמד שמולו יטענו נשים כי אינו מכבד את המגדר.

לא יכול להיות שאי אפשר לקבוע כאן הליך מינוי מסודר מדויק כי אין אפילו אדם אחד בינינו שחף לחלוטין מכל רבב או מכל ביקורת. הרי לא ממנים לתפקיד המפכ"ל אסיר לשעבר למשל כמו שיש בממשלה או מורשע בדין כמו שיש בכנסת. ולתפקידי שרים ממונים אצלנו אנשים אין להם מושג קלוש בתחומים שעוסק משרדם. ראו את ישראל כץ שבא לתחבורה ללא כל ניסיון ודני דנון שהוא הכל חוץ ממדען חלל.

אז אולי כדאי שנחליט האם נהיה רציניים ונמנה אנשים לתפקידים באופן מושכל מדויק ואינטליגנטי או שכל מינוי יהיה דומה לראיון עבודה מהסוג הזה.