ניצב בנצי סאו, מ"מ פכ"ל המשטרה, נעתר לבקשת השר לביטחון פנים גלעד ארדן להאריך את כהונתו כמ"מ המפכ"ל בארבעה חודשים. זאת כדי לאפשר לשר להשלים את הליך מינוי המפכ"ל וכן לאפשר למפכ"ל הנכנס כניסה רכה למשטרה. 



ניצב סאו, שכבר הצהיר על כוונתו לפשוט את המדים ב-1 בספטמבר, הוא המועד לסיום כהונתו כמ"מ המפכ"ל על פי מועד המינוי הזמני, שקל בשנית את פנייתו של השר והחליט היום להשיב לה בחיוב.



"יש לי אחריות מוסרית וציבורית אני מרגיש חובה לאפשר לשר להשלים את הליך המינוי המפכ"ל הבא וכן לסייע ככל שביכולתי לקליטתו של הירש למפכ"ל. יש לארגון משימות ויעדים ואני לא רואה עצמי מפקיר אותו בשעה שכזו. אני חלק מהארגון ומאמין בדרכו ואני בסך הכל דוחה את תוכניותיי האישיות לתקופה של ארבעה חודשים מתוך מחויבות למערכת", סיכם ניצב סאו את החלטתו. 

בתוך כך נאספו הערב עשרות מהתומכים במחאת ההורים השכולים המביעים התנגדותם למיניו של הירש כמפכ"ל המשטרה. בשיחות שקיימו עם אלו שבאו לחזק את ידם, הסבירו ההורים כי נפל דופי בהתנהלות השר ובהליך המינוי.


המוחים מול ביתו של ארדן. צילום: אבשלום ששוני 

מן הדין שהמהלך של ארדן יפסל על הסף 
המוחים, שהתייצבו מול ביתו של ארדן בסביון, טענו כי "היתה אמורה להיות כאן ועדת איתור ולאחריה להעביר את האישור לוועדת טירקל, ולא להשליך אל וועדת טירקל החלטה פופוליסטית שבעצם נבעה מלא יותר מבדיחות הדעת. לא יכול להיות מצב שלתפקיד הרם הזה יגיד השר כי הוא פגש בחברים שהמליצו לו על הירש, ולאחר מכן הוא למד עליו והחליט למנותו למפכ"ל".

עוד טענו המוחים כי "אין פה שיטה של חבר מביא חבר, זה מהלך הזוי ומן הדין שיפסל על הסף. אנו מוכנים לנהל שיחה כנה עם השר ובמקביל להציע לו נוהל והליך ראויים יותר משזה של בחירתו של הירש". 

בתגובה לדברים, הודיע השר ארדן כי יקיים מחר פגישה עם המשפחות השכולות בלשכתו.