צומת עלית ברמת גן נסגר הערב (חמישי)  לתנועת כלי רכב, עם תחילת עבודות חפירת תחנת הקו האדום של הרכבת הקלה. בתום עבודות שיימשכו כל הלילה, הצומת אמורה להיפתח בשעה 6.00 לתנועת רכבים, אך עם שינויים מהותיים בהסדרי התנועה.



עם סגירת הצומרת לצורך ביצוע העבודות, נוצרו עומסי תנועה כבדים ברחוב הרי הגלעד וברחובות סמוכים נוספים. לאזור נשלחו שוטרים להכוונת התנועה. 
 
החפירות בתחנת אבא הלל יתבצעו בשלבים, שימנעו את סגירת כל הצומת. בשנה הראשונה יתבצעו עבודות חפירה במקטע הדרומי של התחנה ואז המקום יכוסה באמצעות דק מפלדה ומיסעה מבטון והתנועה תיפתח לכלי רכב. השלב הבא בחפירות יהיה במרכז התחנה ובשלב האחרון בחלקה הצפוני. עומק התחנה יהיה 30 מטר ואורכה – 100 מטר. העבודות אמורות להימשך שש שנים.

בעלי העסקים ממשיכים להיאבק 

ההסדרים החדשים בתנועת כלי הרכב יכבידו על המגיעים למיתחם בורסת היהלומים ברמת גן מכיוון תל אביב, דרך רחוב ז'בוטינסקי. זאת, בעקבות ביטול הפנייה שמאלה לרחוב אבא הלל, המוביל לכניסה המזרחית לבורסה.
 
התחליף יהיה בהמשך נסיעה ברחוב ז'בוטינסקי לכיוון מזרח ואז, לפנות שמאלה ברחוב הרי הגלעד ומשם לפנות שוב לאבא הלל. דיירים ברחוב מתנגדים להסדרים החדשים, בטענה שהמקום הפסטוארלי יהפוך לעורק תנועה עמוס ורועש. "כבר הערב היו פקקי תנועה לאורך הרחוב", סיפרה עו"ד חיה מנע, ממובילות מחאת התושבים נגד הפיכת הרחוב לעורק תנועה ראשי.
 
בינתיים, נמשך מאבקם של בעלי עסקים באזור צומת מעריב, בעקבות השינויים בהסדרי התנועה מאז סגירת הצומת. ביום ראשון הם ייפגעו עם שר הכלכלה, אריה דרעי (ש"ס) ובכירים במשרדו ויציגו את טענותיהם.
 
ביום חמישי (3 בספטמבר) יחלו עבודות החפירה גם סמוך לצומת ארלוזורוב בתל אביב. גם בצומת יהודית החלו העבודות.
 
עד סוף השנה יחלו עבודות חפירת התחנות בארבעה צמתים סואנים נוספים: שאול המלך בתל אביב, סמוך לביאליק-ז'ובינסקי ברמת גן ובז'בוטינסקי-בן גוריון וז'בוטינסקי-אהרונוביץ בבני ברק.