לא כך תכננו ברשות שדות התעופה לפתוח את השבוע האחרון של החופש הגדול.

עובדי רשות שדות התעופה השביתו לשעתיים, החל המשעה 10:00, את הטיסות בנמל לאות הזדהות עם עובדי רשות השידור. בהנהלת רשות שדות התעופה הגישו אמש פנייה דחופה לבית הדין לעבודה ולאחר דיון הושגה פשרה לפיה עובדי המטה ישבתו בשעות שנקבעו ואילו עובדי המשמרות ישבתו חצי שעה בלבד, מהשעה 11:30.
שיבושים בטיסות היוצאות בנתב"ג

(עדכון: 11:00)
השביתה שהתקיימה בנתב”ג היא חלק מצעדי המחאה שיזמה ההסתדרות, בעקבות הכוונה לפטר כ-1,500 עובדים ברשות השידור. בנוסף לכך, כל יחידות ההוצאה לפועל לא קיבלו קהל ולא ביצעו פעולות אכיפה וגבייה, כולל עיקולים, בין השעות 12:00-8:00. השביתה כללה גם את מערך גביית המסים שלא פעל בין שעות הבוקר ועד הצהריים.

גם עובדי ביקורת הגבולות במשרד הפנים החליטו במפתיע להצטרף למאבק והבוקר ב-9:00 החלו בשביתת פתע בת שעתיים, אך אלו חזרו לעבוד והצטרפו לשביתה של כחצי שעה.

דובר רשות שדות התעופה בתגובה: "למרות החלטת בית הדין בנושא שביתת עובדי וועד התעופה החליטו עובדי משרד הפנים בביקורת הגבולות שלא לשוב לפעילות ולהתאים עצמם להחלטת בית המשפט. עובדי ביקורת הגבולות שבת בין השעות 09:00 לשעה 11 בבוקר ובכך פגעו בפעילות השדה ובטיסות הנכנסות לישראל והיוצאות מהארץ".

“ההסתדרות אינה מתנגדת לרפורמה ברשות השידור, אלא להתנהגות חד־צדדית, המבוססת על הצבת עובדות בשטח”, אמר אמש יו”ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, “הצעת החוק עלולה להוביל לסגירת רשות השידור ולפגיעה אנושה בשידור הציבורי בישראל, תוך יצירת נורמה של פיטורים בחקיקה”.
שר התחבורה ישראל כץ קרא אתמול ליו”ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, לא להשבית את הפעילות בנתב”ג. “אני רואה בחומרה את השימוש הלא מידתי בנשק השביתה ולא אאפשר מצב שבו נוסעים יהפכו לבני ערובה למען מטרות שונות. סולידריות בין עובדים היא דבר לגיטימי, אבל לא תוך כדי פגיעה קשה בנוסעים ובפעילות הרשות”, ציין כץ.

נמל התעופה בן-גוריון. צילום פלאש 90
 
עידן דחה את קריאתו של כץ ואמר בתגובה כי “שר התחבורה הוא מהרפורמטורים הגדולים בממשלה הנוכחית. הוא הצליח לעשות רפורמה ברכבת, הוביל את השמיים הפתוחים ומקדם את נושא הרכבת הקלה”. לדבריו, “עליו להתערב ולעצור את החקיקה שתוביל לסגירת רשות השידור ופיטורי 1,500 עובדים. זהו יום שחור לכל העוסקים ביחסי עבודה. לא נוכל לעמוד מנגד. היום זה רשות השידור, מחר זה כל המגזר הציבורי”.
בהנהלת רשות שדות התעופה הזהירו אמש מפני פגיעה קשה בציבור הנוסעים לנוכח ההשבתה המתוכננת, שתגרור עיכובים לאורך כל היום. בעקבות ההודעה המוקדמת על ההשבתה אושר למרבית חברות התעופה להקדים חלק מהטיסות שאמורות להמריא ולנחות בין השעות 12:00־10:00.
46 המראות תוך 3 שעות
חברת אל־על הודיעה אמש על היערכות מיוחדת לקראת השביתה. החברה החליטה להקדים את יציאתן של שלוש טיסות – לניו יורק, ללונדון ולמרסיי, ודחתה את יציאת הטיסה לבוקרשט. טיסה 007 לניו יורק הוקדמה משעה 10:40 ל־9:30, טיסה 315 ללונדון הוקדמה מ־10:15 ל־9:30 , טיסה 321 למרסיי הוקדמה מ־9:55 ל־9:30 וטיסה 577 לבוקרשט נדחתה מ־11:25 ל־13:00.
בהנהלת הרשות ציינו שהזזת הטיסות תיצור עומס חריג של 46 המראות תוך שלוש שעות. על פי הצפי, היום אמורים לעבור בנתב”ג כ־70 אלף נוסעים, כאשר רבים מהם חוזרים מחופשות לקראת פתיחת השנה. 
בתוך כך, השביתה שתוכננה להיום באגד תעבורה נמנעה ברגע האחרון. נציגי העובדים והנהלת אגד תעבורה התכנסו אמש בתיווכה של עו”ד מירב לוי ממשרד הכלכלה לישיבה לילית והגיעו להבנות שיאפשרו חתימת הסכם עבודה חדש.