החופש הגדול אמור להסתיים מחר, אבל יש סיכוי כי חלק מתלמידי בתי הספר העל יסודיים, לא יפתחו את שנת הלימודים כסדרה. 



ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים הודיע היום (שני) כי בשל בעיות קריטיות ומהותיות הפוגעות הן בתלמידים והן במורים שהצטברו ונותרו ללא מענה הוחלט על ידי הנהלת הארגון שלא לפתוח את שנת הלימודים ב 1.9. 


"חרף מאמצים ובקשות של הארגון לנהל עמו מו"מ רציני לפתרון הבעיות אשר עלו בתוהו ולטובת מערכת החינוך התקבלה ההחלטה. הבעיות הקשות כוללות אי פתרון בעיית שתי הרפורמות בבתי הספר השש שנתיים, הסכם עבודת מורי השלח הסכם מורים בתפקידי הדרכה, מנהלים שמשרתם מפוצלת, פגיעה בתנאי הפנסיה של המורים, סוגיות לא פתורות ברפורמת בחינות הבגרות, תגמול מורים בטיולים וחיוב המורים לעבוד בשבת ואי תגמולם בטענה שאסור להם לעבוד בשבת".

ראשי הארגון המשיכו וציינו כי "לשר החינוך כוונות טובות והוא הצהיר בעבר כי הוא מבקש ללמוד את הבעיות, אך לצערנו מי שמזין אותו הם אותם פקידים במשרד החינוך אשר יצרו את הבעיות. ארגון המורים קיבל את ההחלטה בכובד ראש ומתוך הכרה שאין ברירה ויש לזעזע את המערכת כדי לפעול לטובת עתיד מערכת החינוך.

"עתיד תלמידנו ומורינו חשוב יותר מכל ולכן אנו נחושים לחתור לפתרון שתוצאתו מערכת חינוך על יסודי טובה יותר, סביבה לימודית מיטבית הן למורים והן לתלמידים. לכן, אם לא יימצא פתרון עוד היום ולא תחל הדברות אינטנסיבית לתיקון הכשלים המהותיים שצויינו לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים מחר.

מנשה לוי יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל יסודיים, אמר למעריב אונליין: "אנו תומכים באיום ההשבתה של ארגון המורים. משום שבעיות רבות וקשות שמשפיעות על מנהלים כגון שתי הרפורמות "עוז לתמורה" ו"אופק חדש", המפצלות את חדרי המורים, בעיית מורי השל"ח שלא צורפו ל"עוז לתמורה", מנהלים בחטיבות ביניים שעובדים בחטיבה העליונה ולא מקבלים על כך שכר של שעות נוספות. 

"במהלך חצי השנה האחרונה התקיימו מספר ישיבות ושום בעיה לא נפתרה. כזכור, "מעריב" חשף בכנס המנהלים את אזהרתו של לוי לגבי פתיחת שנת הלימודים הסדירה".