משרד החוץ דיווח היום (שלישי) כי השיב ארצה אזרח יהודי ישראלי שהגיע לטורקיה והתכוון לחצות את הגבול לסוריה. בהודעת משרד החוץ נמסר כי משפחתו של האזרח הישראלי היא שפנתה וביקשה סיוע בהשבתו לישראל.



ביום חמישי שעבר התקבלה פנייה במשרד החוץ ממשפחה ישראלית בדבר בן משפחה אשר טס לכרתים בדרכו לסוריה. הצעיר הישראלי בן 21, אך הוריו הינם עדיין האפוטרופוסים החוקיים עליו. ממשרד החוץ סירבו למסור פרטים נוספים על הצעיר בנימוק של רגישות המקרה וצנעת הפרט וציינו כי המקרה לא טופל כאירוע בעל רקע ביטחוני, אלא כמקרה בעל רקע אישי-הומניטרי.



המשפחה מסרה למשרד החוץ כי מכרתים, הצעיר טס לאיזמיר שבטורקיה ומשם המשיך לעיר אדנה. לאחר מכן הוא המשיך בתחבורה יבשתית לעיר איסקנדרון הנמצאת בסמוך לגבול עם סוריה. בני המשפחה היו בקשר עם הצעיר בהתכתבויות באינטרנט לכל אורך הימים האחרונים ובשלב מסוים התעורר אצלם חשש כי בכוונתו לחצות את הגבול לסוריה כדי להצטרף לדעאש.



משרד החוץ פנה לנציגי האינטרפול בישראל והפעיל את השגרירות באנקרה ואת הקונסוליה באיסטנבול כדי לנסות ולאתר את הישראלי ולהשיבו ארצה לפני שיחצה את הגבול לסוריה.



השלטונות הטורקים הסכימו לסייע ומשטרת איסקנדרון הצליחה לאתרו ולהשיבו לבני משפחתו אשר הגיעו לעיר. הצעיר הישראלי הגיע היום חזרה לישראל בליווי משפחתו.



מנהלת המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ, אילנה רביד, ציינה שמדובר במקרה מורכב ומדאיג, "אך בעזרת העבודה הדיפלומטית של הנציגים הישראלים בטורקיה ורצונם הטוב של השלטונות הטורקים, היה סוף טוב לפרשה".