שנת הלימודים נפתחה היום (שלישי) וילדי ישראל יצאו בהמוניהם לבתי הספר, אך יש מי שעבורם החופש הגדול לא הסתיים.
רבים מההורים שמחים לסיים את החופש הגדול ולשלוח את ילדיהם בחזרה למוסדות החינוך, אך ישנם אחרים בוחרים ללמד את הילדים בעצמם. 
גבי גזית שוחח הבוקר בתכניתו ברדיו 103FM עם אימא כזאת, קרן הבר, אם שסולדת ממוסדות החינוך הרשמיים ומחנכת את ילדיה בחינוך ביתי.  


הבר הסבירה מדוע בחרה בחינוך ביתי: "ראיתי את המערכת והיא לא מצאה חן בעיניי, לא אהבתי את קיצוץ הכנפיים היצירתי שילדים חווים מהרגע שהם נכנסים למוסדות החינוך ולא אהבתי את צמצום האופקים של הידע. העדפתי להשאיר את ילדיי עוד קצת אצלי ואפילו ניסיתי להקים גן ובית ספר בעצמי וזה לא בדיוק הלך". 

כאם לילדים בני חמש, תשע ו-12 ולמרות שאינה אשת חינוך בהכשרתה, לטענת הבר הדרך בה בחרה עדיפה על מוסדות החינוך הרשמיים: "הרעיון שלי הוא לא ללכת עם איזושהי אידיאולוגיה, מה שמנחה אותי זה שלילדים מגיעה ילדות. אני חושבת שבית ספר הוא מעין בית חרושת שמייצר שטנץ מסוים של אנשים".

"תפקידו של בית הספר הוא לייצר אזרחים יצרנים שיהיו יעילים לחברה בה הם גדלים. אבל ילד צריך לצאת מבית הספר עם רעיון של מוסר, ערכים אוניברסלים והומניים ועם חוש ביקורת", הוסיפה הבר.

"בית הספר הוא בייביסיטר"
האם סיפרה כיצד החינוך הביתי מתבצע בפועל: "אני מלמדת את הילדים בבית, יש להם חוגים עם עוד ילדים בחינוך ביתי ששם הם גם לומדים. הם נפגשים בין שלוש לארבע פעמים בשבוע בבקרים עם ילדים אחרים בקבוצות גיל רחבות או בקבוצת הגיל שלהם, לכל אחד מהם יש לפחות עוד עשרה ילדים בקבוצת הגיל שלו שהם הגרעין הקבוע". 
האם הדפה את הביקורות והוסיפה כי: "אני לא צריכה קוסינוס או חישובים של פרבולה בשביל כישורי חיים, אני כן צריכה להבין מה המשמעות של מתמטיקה וזה שהילד שלי לומד שלוש שעות בשבוע שחמט נותן לו יותר מארבע שעות של מתמטיקה בכיתה ז' בחטיבת ביניים רגילה".

"בית הספר לא מעניק את היסודות הבסיסים שילד צריך לקבל ואם בית הספר הוא בייביסיטר אז כבייביסיטר, כמקנת ידע וגם כנותנת ערכים אני יכולה לתת יותר", סיכמה הבר.
ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי