חיה דובוב, צעירה חרדית בת 25, כתבה פוסט מחאה נגד חברות האופנה הישראליות ועוררה סערה ברשת. דובוב, פנתה לאותם חברות בשם הנשים החרדיות ודרשה שיכירו בה ובאחרות כקהל לקוחות פוטנציאלי. 
 
לאתר של רדיו ללא הפסקה 103 FM

למרות שלאחרונה גולשים רבים מרשים לעצמם למחות נגד עוולות כאלו ואחרות, דווקא הפוסט של חיה הצליח לעורר סערה וגרר הרבה לעג וחיצי ביקורת נגדה. דנה ספקטור ורן שריג שוחחו עם הצעירה החרדית. 
 
לטענתה של דובוב, הרשתות בישראל מתעלמות בבוטות מהנשים החרדיות: "אני משתייכת למגזר החרדי אבל פניתי כדתייה כי גם להן אין מה למצוא. אני מחפשת שינוי, אני רוצה שחברות האופנה הישראליות יתייחסו אליי כבן אדם, כמישהי שצורכת אופנה ושיראו אותי כלקוחה פוטנציאלית". 
 

למרות שבבני ברק ובערים אחרות יש הרבה חנויות בגדים שפונות למגזר החרדי, דובוב רוצה לצאת מהגטו: "רשתות אופנה ישראליות באמת מדברות אופנה והייתי רוצה לקנות שם. לא שבבני ברק אין להם מה להציע, פשוט אם תסתובבו שם תראו שצריך לשים חולצות בסיס וחצאיות בסיס. יש גם מעצבות חדשות שמעצבות שמלות מכף רגל ועד ראש אבל אז המחיר בהתאם". 

דובוב מנהלת את העמוד 'Glatfashion' בפייסבוק ומאחוריה עומדות אלפי נשים חרדיות ודתיות שדורשות שינוי. לטענתן למרות שחברות האופנה מוכרות חצאיות ושמלות ארוכות הן עדיין לא יכולות ללבוש את אותם בגדים בגלל קוד לבוש מחמיר: "השמלה הארוכה הסטנדרטית שיש לאותן רשתות היא בדרך כלל ללא שרוולים או לא מכסה את עצמות הבריח. 

"יש כללי צניעות מאוד יבשים שאומרים לכסות את עצמות הבריח, המרפקים והברכיים. אני רוצה בגדים אופנתיים שעומדים בתקנות, יש לנו כוח קנייה עצום והיום זה הכי 'קול' להיות 'דוסית שיק'. תראו איזה 'דוסית' ויקטוריה בקהאם, אפילו אם אני אלבש את הבגד שלה אני אחשב פנאטית".


 
הצעירה החרדית העלתה את הפוסט יחד עם תמונה שלה מחזיקה דף שאומר 'אני דתייה ולקסטרו אין מה להציע לי', תוך שעות ספורות מרגע העלאת הפוסט הוצפה הרשת במאות חיקויים ופארודיות.



דובוב התייחסה ללעג שספגה: "אני סופר מודעת לזה, אני משתדלת לא לקרוא את התגובות ואני נאחזת בזה שיש לי את התמיכה מהקהילה שלי ומהסביבה הקרובה שלי. את התגובות אקרא בעוד יום- יומיים כשיירגע הרעש. אני לא מאוכזבת, זה השפיע. אם תכתוב ספר ואנשים ישנאו אותך בגללו אז תגיד שהצלחת, אני עליתי לתודעה אז תודה להשם ותודה לכולם, לטוב ולרע". 



צילום: פייגי שטרן



 
 
ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי