יתושים נגועים בקדחת הנילוס המערבי נמצאו בבדיקות שקיימו בשבועיים האחרונים מומחי האגף המשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם משרד הבריאות במספר מקומות בישראל בהם בריכות הדגים בשדה אליהו, בשדרות, בתעלת הביוב בכניסה הצפונית לבקה אל-גרביה ובבריכות הדגים ליד תלמי אלעזר.



עם קבלת תוצאות המעבדה ממשרד הבריאות, עדכן המשרד להגנת הסביבה את הרשויות המקומיות בתחומן נמצאו היתושים הנגועים.



ד"ר אורי שלום, ראש האגף לבקרת חומרי הדברה ומזיקים במשרד להגנת הסביבה מציין כי ישנו חשש להימצאותם של יתושים נגועים באזורים נוספים בארץ וקורא לציבור לפעול להפחתת כמות היתושים על ידי ייבוש מקורות מים ולהתגונן מעקיצות על ידי התקנת רשתות בחלונות ומריחת תכשירים דוחי יתושים.



במשרד מזהירים כי גם בימי הקיץ החמים והיבשים ישנה נוכחות של הנגיף בארץ ומדגישים כי על הרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ, להגביר פעולותיהן להפחתת מפגעי היתושים על ידי הרחבת פעולות הפיקוח וההדברה של היתושים בשטחן.



בחודש האחרון דווחו על ידי משרד הבריאות 18 מקרים של חולים בקדחת הנילוס. היא נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. במקרים בהם מתפתחת מחלה היא קלה ומתבטאת בחום ובכאבי ראש ושרירים. בחלק קטן מהחולים, המחלה עלולה להסתבך ולגרום לדלקת מוח ואף למוות. מאחר ולא קיים חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.