הרשות הלאומית למלחמה בסמים יוצאת נגד ההחלטה להוזיל את המס על משקאות אלכוהוליים. עו"ד איתן גורני, המנכ"ל (בפועל) של הרשות, תקף את ההחלטה וטען כי מדובר בהחלטה מסוכנת.

 "החלטת שר האוצר על הורדת המיסוי על האלכוהול היא בבחינת בכייה לדורות"', אמר גורני. הוא הוסיף כי "מדובר על החלטה שמנוגדת למגמה העולמית הרואה בהעלאת המיסוי על משקאות אלכוהוליים חלק מהניסיון להיאבק בשתייה לשוכרה, על הנזקים החברתיים והכלכליים שהיא מביאה עימה". 


"בכייה לדורות". כחלון. צילום: פלאש 90 

היום חתם שר האוצר כחלון על צו המפחית את המיסוי על האלכוהול: המס על הבירה יופחת בכ-46%, המס על משקאות משכרים הופחת ב-21%.

במסגרת השינויים המבניים בתחומי המיסוי על בירה ואלכוהול, יופחתו החל מחצות מיסי הקנייה על בירה ועל משקאות משכרים, תוך ביטול השינויים שבוצעו בשנים האחרונות בתחום ואימוץ מחודש של המתווה המקורי שנקבע בזמנו על ידי רשות המסים.

לדבריו של גורני, "ההחלטה תקבלה ללא היוועצות עם הרשות ועם אנשי המקצוע בתחום, ומנוגדת גם להמלצות ארגון הבריאות העולמי". הוא הוסיף כי "הצעד עלול להביא לשינוי מגמה מסוכן, לאחר שבשנים האחרונות הצליחה המדינה, גם באמצעות העלאת המיסוי, להוריד ב-50% את מקרי השתייה לשוכרה בקרב בני נוער".
 
גורני קרא למשה כחלון לחזור בו מהחלטתו: "סמלי ועצוב ששר האוצר בחר לקבל את החלטתו ערב לפני יום המודעות הבינלאומי לנזקי תסמונת האלכוהול העוברי החל ב-9.9. יום בו מציינים את ההשלכות הכואבות של שתייה במהלך הריון ואת הנזקים שהשתייה גורמת לעובר. אני קורא לשר האוצר לחזור מהחלטתו הפזיזה והמסוכנת".