בית המשפט המחוזי בנצרת צפוי להכריע הבוקר (רביעי) במשפט הרצח של שלי דדון ז״ל, תושבת עפולה בת 19.5. על פי כתב האישום, במאי 2014, בעת שהייתה דדון ז״ל בדרכה לראיון עבודה ברמת גבריאל, אסף אותה הנאשם, נהג המונית חוסיין חליפה, הסיע אותה לחניון נטוש בפאתי אזור התעשייה ושם רצח אותה באכזריות, כשהוא דוקר אותה דקירות רבות בכל חלקי גופה.
 
חליפה הודה ברצח, אולם עם פתיחת שלב הראיות במשפטו הודיעו סנגוריו, עו״ד עלאא סלימאן ועו״ד וסים שחאדה, כי מרשם כופר בהודאות שמסר למשטרה ולשב״כ בטענה כי נגבו ממנו תחת איומים ומניעת שעות שינה.

הנאשם מוחזק מאז מעצרו בכלא ביטחוני, ומשפחת דדון הוכרה כמשפחה נפגעת פעולת איבה, לאחר שמשרד הביטחון קבע כי ״הוצגו ממצאי החקירה, שמהם עולה יסוד סביר כי דדון ז״ל נרצחה על רקע לאומני״.
 

בשלב העדויות, שנמשך לאורך חודשים ארוכים, הוקרן בין השאר גם שחזור של הנאשם בפני חוקרי המשטרה לאחר מעצרו. בשחזור סיפר כי במהלך הנסיעה החלו השניים להתווכח, לאחר שלטענתו לא ידע להסיע אותה לכתובת שאליה ביקשה להגיע. ״אמרתי לה שאני לא עובד באזור הזה בדרך כלל״, אמר חליפה בשחזור, ״היא אמרה לי 'אתה צריך לדעת, אתה נהג מונית', היא התעצבנה, זרקה לי כמה מילים, אמרה לי ערבי טיפש או טמבל, מילים שפגעו בי. התעצבנתי״.
יש לציין כי הנאשם חזר בו גם משחזור הרצח, וטען כי ביצע את השחזור רק בעקבות לחץ ואיומים מצד חוקריו.
 
בשלב העדויות במשפט העידה ד״ר ענת גסט, סגנית מנהלת המחלקה הביולוגית במכון לרפואה משפטית באבו כביר, שאמרה כי דגימת הדנ״א שנמצאה בציפורנה של דדון ז״ל נמצאה תואמת לפרופיל הדנ״א של הנאשם, ברמה גבוהה של אחד ל-49 אלף מיליארד. ״הסיכוי לטעות מול תוצאה שכזו הוא סיכוי אפסי״, טענה ד״ר גסט.
 
אביה של שלי דדון ז״ל, יעקב, אמר אתמול: ״אנחנו חיים בחלום בלהות שלא עוזב אותנו. אנחנו מקווים שהוא יירקב בכלא. היינו מבקשים שיקבל עונש חמור יותר, אבל לצערנו במדינה הזאת אין עונש מוות. רק זה מה שהיה מרגיע את הנפש שלנו. לא ייתכן שהוא ישב, יאכל וישתה ואנחנו נשארים ככה אחרי שאיבדנו את היקר מכל. אם אין עונש מוות בישראל, אז אנחנו רק מקווים שהוא יינמק מאחורי סורג ובריח עד היום האחרון״.

״את החדר של שלי הפכנו לחדר הנצחה״, סיפר האב בקול שבור, ״השארנו אותו כמו שהוא. אני לפעמים נכנס אליו, אבל אמא שלה הצליחה להיכנס לחדר רק לפני שבוע בפעם הראשונה. לא היו לה כוחות לעמוד בזה. עלינו לקבר של שלי גם בימים האחרונים, כמו כל הזמן. אנחנו מדברים אליה ומבקשים ממנה שהיא תנחה את השופטים מלמעלה. שיהיה צדק ושהרוצח לא יראה אור יום. רק שהצדק לא ייעלם מהעיניים של השופטים״.

עו״ד סלימאן המייצג את הנאשם אמר אתמול: ״המדינה לא הוכיחה שהנאשם ביצע את העבירה. אנו בציפייה להכרעת דין מזכה״.