האובך הכבד ועומס החום שהחלו אתמול ממשיכים גם היום (רביעי) בכל רחבי הארץ. 
זיהום האוויר כתוצאה מהאובך יישאר איתנו גם היום, אם כי במידה פחותה. בתוך כך מהשירות המטאורולוגי נמסרה אזהרה על עומס חום כבד בכל רחבי הארץ עד תשע בערב. 
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי זיהום האוויר הגבוה בעקבות סופת אבק שהגיעה ממזרח ממשיך בכל רחבי הארץ אך בהמשך היום צפוי האובך להתפוגג בהדרגה.
 

בעקבות מזג האוויר הקיצוני מבקשים במשרד להגנת הסביבה לעקוב אחר הדיווחים בתקשורת על גובה זיהום האוויר באזורים השונים, גם לאחר שעיקר האובך יתפוגג.

אובך כבד בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
 
מה צפוי היום?
במהלך היום עדיין יהיה אביך וחם מהרגיל והביל במישור החוף. עומסי חום כבדים ישררו ברוב אזורי הארץ ובמהלך הלילה יהיה מעונן חלקית, אביך ועדיין חם מהרגיל.
הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה ברחבי הארץ: קצרין 36-25, צפת 34-25, חיפה 32-26, טבריה 37-31, נצרת 33-25, עפולה 36-26, בית שאן 38-29, תל אביב 33-27, ירושלים 37-25, לוד 34-26, אשדוד 32-27, עין גדי 40-33, באר שבע 36-25, מצפה רמון 35-23 ובאילת 41-32 מעלות צלסיוס.
 
בעקבות הזיהום הכבד בכל רחבי הארץ ממליץ המשרד להגנת הסביבה לחולי לב-ריאות, לקשישים ולנשים בהריון לא לשהות מחוץ למבנים סגורים.  
עוד מוסיפים מהשרד להגנת הסביבה כי מומלץ לתלמידי מערכת החינוך לא לצאת מחוץ למבנים בהפסקות ולקיים שיעורי חינוך גופני בתוך אולמות סגורים.

מתמגנים בבירה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
 
חברת ישראייר שהודיעה אתמול על ביטול הטיסות המוקדמות הפנים ארציות של היום בבוקר, מסרה כי יחודשו הטיסות אחר הצהריים. 

"לאחר בחינה מחדש לגבי תחזית מזג האוויר הוחלט כי כל הטיסות הפנים ארציות מבוטלות להיום עד לשעה חמש אחר הצהריים. הנוסעים יזוכו על מלוא התשלום עבור כרטיסי הטיסה שרכשו", כך נמסר מחברת ישראייר.

מה צפוי בהמשך השבוע?

מחר האובך ישקע בהדרגה ולא צפוי שינוי ניכר של הטמפרטורות. עדיין יהיה חם מהרגיל והביל במישור החוף. גם מחר עומסי חום כבדים ישררו ברוב אזורי הארץ.
 
לאתר 103FM

ביום שישי יהיה מעונן חלקית עד נאה ותחול ירידה קלה בטמפרטורות. עומסי חום כבדים ישררו ברוב אזורי הארץ.
 
ביום שבת יהיה מעונן חלקית עד נאה והטמפרטורות עדיין יהיו גבוהות מהממוצע לעונה עם עומסי חום כבדים ברחבי הארץ. 

אירוע חריג

ממד"א נמסר כי נרשמה עלייה של עשרות אחוזים בפניות לכוחות הסיוע הרפואי בעקבות האובך ועומס החום הכבד.
 
החל משעות הבוקר המוקדמות אתמול ועד היום העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ללמעלה מ-455 בני אדם, בהם למעלה מ-271 בני אדם שסבלו מקוצר בנשימה ומהתקפי אסטמה, למעלה מ-52 בני אדם שהתעלפו ולמעלה מ-122 בני אדם שסבלו מהחמרה של מחלות לב. 
 
מנכ"ל מד"א אלי בין אמר כי "אנו ממשיכים לשמור על כוננות בעקבות האובך וגל החום הכבד. על מנת להימנע מפגיעות בנפש אני שב ומבקש מהציבור הרחב להישמע להמלצות מד"א, לשים לב לאוכלוסייה הפגיעה יותר, הקשישים, הילדים והתינוקות, להרבות בשתייה ולהימצא במקומות מוצלים וממוזגים".
הנתונים שנמדדו אתמול בערב ברחבי הארץ מלמדים על רמות זיהום גבוהה במיוחד: בירושלים פי 56.2 מהרגיל, בערד פי 40 ,בכרמיאל פי 14.9, במודיעין פי 9 ובבאר שבע פי 6.3. במרכז  נרשמו עד אחר הצהריים ערכים נמוכים יותר.

אפרורי בתל אביב. צילום: רהב קלאוזה
 
האובך הכבד ששרר אתמול בכל רחבי הארץ הביא עמו גם עלייה משמעותית בכמות הנפגעים. החל משעות הבוקר המוקדמות העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ליותר מ-290 בני אדם, בהם יותר מ-160 בני אדם שסבלו מקוצר בנשימה ומהתקפי אסתמה, יותר מ-40 בני אדם שהתעלפו ויותר מ-90 בני אדם שסבלו מהחמרה של מחלות לב.
עם גיבוש תמונת הנתונים שהלכה והחמירה אתמול לקראת הערב הגדירו במשרד להגנת הסביבה את סופת האבק כ"כבדה והמזהמת ביותר שנמדדה בעונה זאת ב-15 השנים האחרונות". הם הדגישו כי אירוע מסוג זה נחשב חריג במיוחד בתקופה זו של השנה.