הלך לעולמו מאיר פעיל, חבר כנסת לשעבר ואיש השמאל, אלוף משנה במילואים, שנלחם מטעם הפלמ"ח וצה"ל.
 
פעיל נולד בירושלים בשנת 1926, משנת 1927 היה חבר תנועת הנוער העובד ופעיל ביחידת הקשר של "ההגנה". לאחר שסיים את לימודיו, התגייס לפלמ"ח ושירת בו משנת 1943 ועד לקום המדינה. בין השאר, השתתף בליל הגשרים, הברחת עולים מלבנון ומסוריה, התקפה על משטרת הר כנען, ב"סזון" נגד האצ"ל בירושלים ובפיצוץ גשר בנות יעקב.
במלחמת העצמאות היה מפקד יחידה מטעם הש"י (שירות המודיעין של ההגנה) ובהמשך קצין אגף המבצעים של חטיבת הנגב. השתתף בקרבות על ממילא בירושלים, כיבוש באר שבע, מבצע חורב לסילוק המצרים מהנגב, מבצע עובדה ועוד.

אחרי פירוק הפלמ"ח, שימש כקצין באגף המבצעים של צה"ל, במבצע קדש היה מפקד גדוד 51 של חטיבת גולני. בהמשך שימש כמפקד בית הספר לקצינים ועוזר מפקפד אוגדת השריון, ישראל טל, במהלך מלחמת ששת הימים, עד לפרישתו מצה"ל בשנת 1971.
בשנת 1973 ייסד את תנועת "תכלת-אדום", תנועת שמאל שדגלה בנסיגה מוחלטת משטחי יהודה, שומרון ועזה ובהקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. באיחוד למפלגת מוקד, נכנס לכנסת בבחירות 73' ולאחר מכן נבחר שנית בבחירות 77'. היה מהבולטים בחברי הכנסת של השמאל.

יו״ר סיעת מרצ בכנסת, ח"כ אילן גילאון, ספד לחבר הכנסת לשעבר מאיר פעיל ואמר כי "מאיר היה לאחת הדמויות הבולטות בשמאל הישראלי, ועד היום עולה בי בבואת דמותו מעוררת ההשראה והכבוד אותה פגשתי לראשונה בימי נעוריי כפעיל פוליטי בתחילת דרכו. הרוח הלוחמת כמו גם אמונתו העיקשת בשלום ובצדק החברתי, ליוו אותו כל חייו, והוא נותר פעיל עיקש כל עוד כוחו עמד לו. מאיר לעד ייזכר כאדם הגון וישר דרך, ובין המנהיגים האותנתיים ביותר שקמו בשמאל הישראלי".