לפני חמישה חודשים, במהלך הפסח, זכה רן אזולאי (27) למתנה גדולה לחג - לב וריאות חדשים שהושתלו בו בניתוח נדיר והצילו את חייו. כעת, לקראת ראש השנה, חזר אזולאי לבית חולים בילינסון, הפעם כדי לחגוג את בריאותו עם מי שגרמו לכך - אנשי הצוות הרפואי.
"חזרתי לתפקד כמו שצריך", סיפר אזולאי, שסבל ממום מולד ונותח בעקבותיו שלוש פעמים. עם השנים הלך והחמיר מצבו, עד שלא נותרה ברירה אלא להחליף את האיברים החולים.
"בצעירותי עוד הצלחתי לחיות יחסית כרגיל, אבל בשנים האחרונות המצב שלי התדרדר", הוסיף אזולאי, "חיכיתי הרבה להשתלת לב, אך לא מצאו לי תורם וזה הוביל להחמרה שגרמה לכך שכבר הייתי זקוק גם ללב וגם לריאות. עבדתי בעבר כטכנאי סמארטפונים, אבל נאלצתי להפסיק. תמיד אהבתי לטייל ולרכוב על אופניים, אבל הייתי חלש מדי בשביל להמשיך. ואז, לפני כמה חודשים, הגיעה הבשורה על ההשתלה".

אזולאי עבר את ההליך הרפואי בהצלחה, וכעת הוא חוזר בהדרגה לכושר וכבר הצליח לרוץ כמה ק"מ. "אחרי ההשתלה התחלתי בהליכה, ובהמשך הצלחתי גם לרוץ וזה הולך ומשתפר".
בערב ראש השנה, כשהגיע אזולאי לבילינסון, עשרות מאנשי הצוות הרפואי שהיו מעורבים בטיפול בו הגיעו לראות איך השתקם. הוא אף הפגין את כישורי הריצה שלו בבית החולים. 
"זה היה מאוד מרגש לראות אותו ככה", סיפר פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי הלב והחזה בבילינסון, שהוביל בזמנו את ההשתלה. 
"הוא נראה אדם בריא לכל דבר, קשה לדמיין באיזה מצב הוא היה קודם". פרופ' ערבות הוסיף: "ההשתלה הייתה מורכבת וארוכה, אבל עברה טוב מאוד. הוא התאושש מהר וכבר למחרת ישב בכוחות עצמו ונשם לבד. כמה ימים לאחר מכן התחיל ללכת, ומרגע שחזר הביתה הקפיד לצעוד בכל יום וכעת הוא כבר רץ ארבעה ק"מ. זו התאוששות מצוינת, פשוט ראינו אותו נולד מחדש". 
לדבריו, ההתאוששות המהירה אופיינית להשתלות לב־ריאה, אך בגלל המחסור באיברים בישראל, נדיר מאוד שהן מתבצעות. "זו ההשתלה הטובה ביותר", הסביר ערבות, "אתה מקבל את כל המערכת, חדשה ותקינה לחלוטין, ורק הגוף צריך להתרגל לאחר מכן. השנה עשינו ארבע השתלות כאלה, ומדובר בשיא של יותר מעשור. 
בגלל התור הארוך של הנזקקים להשתלה, בדרך כלל מעדיפים לחלק את זה - לתת לחולה אחד לב ולאחר ריאות - וכך התהליך הרבה יותר ארוך ופחות חלק".
אזולאי עצמו מתכנן בשנה הקרובה להמשיך להתאמן ולנסות לחזור לשגרה. "אני רוצה ללמוד משהו חדש, עוד לא החלטתי מה", אמר, "אמרו לי שצריך לחכות שנה מרגע ההשתלה בשביל דבר כזה, משום שבחודשים הראשונים צריך להימנע מחשיפה למקומות עם הרבה אנשים כדי לא להידבק במחלות כשהמערכת חלשה. אבל עוד מעט תקופת ההמתנה תסתיים ואוכל לחזור לחיים רגילים".