שר הכלכלה אריה דרעי הצליח להרגיז את גבי גזית. 


בתכניתו, ב-103FM, התייחס גזית לדרישתו של דרעי לסגור את הביתן הישראלי בתערוכת ההייטק באמסטרדם. 

"אומרים ששנה חדשה זו התחלה חדשה ואומרים שמה שקורה בתחילת שנה זה אות ורמז לבאות, לאיך תראה שארית הזמן. הבעיה שלמרות הפולחניות היהודית שקשורה בחודש תשרי, שחלקה חיננית וחלקה לא חשוב מה, עובדת יפה אם אתם חותכים את האוכלוסייה לחילוניים ודתיים.

אבל השנה הזו תיזכר אולי גם בגלל האור והחושך שליוו את תחילתה.

 

הסיפור הוא תערוכת IBC באמסטרדם. הזדמנות פז להייטק הישראלי להראות את פניו הטובים לפני העולם שלא ממש משתגע עלינו לאחרונה. אבל אז בא שר החושך, אביר ימי הביניים, דוכס מעשיהו אריה דרעי והחליט לסגור את הביתן הישראלי בשבתות וחגים.

תארו לכם את המוני מבקרי התערוכה פוסעים במשעוליה, בוחנים ונושאים ונותנים עם המציגים, עוברים בנחת מדוכן מואר אחד למשנהו ואז נתקלים באי של חושך - ביתן סגור עם דגל ישראל.

אז אולי זה לא כל כך נעים לראות ביתן סגור, אבל זה באמת קצת יותר מלא נעים. כי אם שר בממשלה שממונה על הכלכלה חושב שהצגת פניה היפות של ישראל יכולה להתקיים רק בימי חול ובשבת וחג צריך להציג את פניה החשוכות, אז יש לנו בעיה כפולה. גם עם ההחלטה וגם עם המינוי ההזוי הזה שמסתכם בשלוש מילים: דרעי שר הכלכלה.

וכאן מגיע שי לחג עם חיבוק גדול לאנשים המצויינים שם שאמרו - לא במילים האלה אבל במשתמע מזה – "דרעי שמרעי – אנחנו מציגים גם בשבתות וחגים".

אז זה הלך ככה. עבדיו של דרעי, אנשי משרד הכלכלה שבתו ולא שיתפו פעולה בתיאום פגישות ותפעול הביתן אבל נציגי החברות המציגות אמרו: דרעי לא יחבל ויהרוס את המאמצים של חברות ההייטק. השקענו המון כסף, הכנו את הקהל מבעוד זמן לתאריכים האלה של החגים ועל כן המשיכו להיפגש ולהציג ולקדם את שמה של ישראל בעולם ההייטק.

השאלה כמובן היא אם אלהים כעס ואת מי אלהים אוהב יותר - את הפושע המורשע או את צעירי ההייטק האמיצים שהחליטו להצעיד את המדינה צעד אחד קדימה מהחושך שאותו מוביל דרעי.

אני מהמר שאלהים אהב את צעירי ההייטק וממש לא עשה עניין מזה שהכל בכלל קרה לא בירושלים אלא באמסטרדם.
 
גבי גזית, כל יום ב-12:00-10:00 ברדיו ללא הפסקה, 103FM