עובדי המכס במעבר גבול ניצנה והשב"כ מנעו הברחת ענק לרצועת עזה, של 15 טון חומצה גופרתית, המשמשת כחומר גלם לייצור חומרי נפץ. הסיכול בוצע במעבר כרם שלום.

מדובר בחומר שאסור על פי חוק להכניסו לתוך הרצועה. המשלוח, שהוצהר כי הוא מכיל 30 טון חומר מדלל לצבע, הכיל לא רק חומר מדלל, אלא גם 15 טון של חומר חומצתי תוסס בעל ריח חריף.

בבדיקה שבוצעה ע"י השב"כ עלה כי מדובר בחומצה גופרתית בריכוז של 90%, שמשמשת כחומר גלם לחומר נפץ מסוג TNT. גורם ביטחוני הבהיר כי "מכמות החומר שניסו להבריח ניתן היה לייצר כ-3 טון חומר נפץ מסוג TNT".

בתוך כך מתיר השב"כ לפרסם כי בתחילת החודש נעצר חאפז קונדוס, תושב יפו, כלוא ביטחוני לשעבר לאחר שהודה כי שבוע קודם למעצרו הוא זרק רימון הלם לעבר ישיבת ההסדר "שירת משה" שברחוב טולוז ביפו.

"קונדוס יידה את הרימון, לדבריו, במטרה להפחיד את 'המתנחלים' מהישיבה ולגרום להם 'לשבת בשקט'" נמסר מהשב"כ. במסגרת חקירתו אף שחזר את המעשה.

"פעולה בוטה ומסוכנת זו, אל מול מה שנתפס ע"י קונדוס כביטוי לתוכניות לייהד את יפו, עלולה היתה לפגוע במרקם החיים הקיים בין יהודים לערבים בעיר" מסר גורם בשב"כ. היום הגישה פרקליטות מחוז ת"א כתב אישום נגד קונדוס בגין ביצוע עבירות בנשק ואיומים ממניע גזעני.