כ-250 הורים וילדים בבית ספר היסודי אוסישקין בתל אביב משביתים היום (שישי) את  הלימודים ומפגינים  מול בית הספר.

זאת במחאה על כך שהעירייה מתכננת להוסיף אגף לימודים חדש בצמוד לשטח בו קיים חדר שנאים שכונתי, הנמצא בחצר בית הספר כשמתחתיו עובר לטענת ההורים, כבל מתח תת קרקעי .
 
"באזור השנאי והכבל נמדדו רמות קרינה של מאות מיליגאוס ועל כן לפני חמש שנים נסגר האזור על ידי העירייה והכניסה אליו נאסרה לתלמידי בית הספר", דיווחה ל"מעריב אונליין" עידית קורן, נציגת הורי בית הספר.


צילום: עידית קורן וסתיו סמנה

"קיבלנו הבטחה מהעירייה לבדוק את האפשרות להעתיק את מתקני החשמל למיקום אחר מחוץ לכותלי בית הספר, ההבטחה בעניין לא מומשה ולפני מספר חודשים הודיעו לנו כי עומדים להיבנות כיתות חדשות באזור זה".

"דורשים רמות קרינה תקינות" 
לדברי קורן הועלתה הצעה על ידי העירייה למגן את חדר השנאים והכבל ,לפני תחילת השיפוצים שאמורים להתחיל בשלישי הקרוב , אך השבוע התבשרו ההורים  על ידי אחראי הפרויקט  מטעם העירייה, כי תוכנית המיגון, לא קיבלה את אישור חברת החשמל ובכל זאת העירייה מתחילה בבניית האגף החדש.
 

"אנחנו דורשים לוודא, שבאזור האגף החדש יהיו רמות קרינה תקינות, על פי המלצות משרד לאיכות הסביבה ומשרד הבריאות. ולא, נוכחות הילדים במתחם הלימודים החדש תסכן את חייהם".
 
מהעירייה נמסר בתגובה:  "חששות ההורים מקרינה אינן מבוססות, שכן בבית הספר בוצעו מדידות ע"י חברות מקצועיות אשר העלו כי אין במקום חריגות, ודו"ח המדידה אף הוצג להורים.

יחד עם זאת כל מה שסוכם עם מנכ"ל העירייה יקויים במלואו, כולל מיצוי הטיפול מול חברת חשמל. במידה ולא תתאפשר העתקה של חדר השנאים, יבוצע מיגון מלא, וכל זאת הרבה מעבר לדרישות הקבועות בחוק.

יצוין כי מנכ"ל העירייה נפגש עם הורי ביה"ס והציג בפניהם את פרויקט הבנייה הגדול המתוכנן לטובת רווחת התלמידים. מדובר בבניית אגף חדש הכולל כתות לימוד וחדרי ספח בהיקף תקציבי של כ- 16 מיליון שקלים".