אחרי פרסום המועמדות, מגיע פרסום השם: ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר היום (ראשון) לפרסם את שמו של המועמד לתפקיד מפכ״ל המשטרה שכעת משמש כסגן ראש השב״כ, זאת מתוקף סמכותו לפי סעיף 19 לחוק שירות הביטחון הכללי. 
 
רוני אלשיך, בן 52 מגבעת שמואל, הוא סגן ראש השב"כ המיועד לתפקיד המפכ"ל. במהלך היום, יגיש השר לביטחון הפנים גלעד ארדן את מועמדותו של אלשיך לאישור הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל. אלשיך עצמו הביע נכונות לקבל על עצמו את התפקיד.

 
אלשיך נולד בתימן, הגיע לישראל והתגייס לחטיבת הצנחנים בשנת 1981 ובין היתר שימש כמפקד פלחה׳׳ן 35 וסגן מפקד גדוד 50. 
 
עם שחרורו בדצמבר 88' התגייס לשירות הביטחון הכללי שם ביצע מספר תפקידים בכירים כחבר מטה שירות במעמד מקביל לאלוף ובהם, ראש מרחב יהודה, שומרון וירושלים, ראש מרחב דרום וראש אגף המטה שם היה אחראי על ריכוז כלל תהליכי בניין הכוח בשב"כ. 
 
בספטמבר 2014 מונה לתפקיד סגן ראש השב"כ. בתפקיד זה ריכז את הפעלת הכוח של השב"כ וכן שימש כממלא מקומו של ראש השב"כ יורם כהן.
 
חובש כיפה ומתנחל בעבר

אלשיך בוגר תואר ראשון במדע המדינה באוניברסיטת חיפה וסיים את התואר בהצטיינות יתרה. בעל תואר שני במדע המדינה, בתוכנית למנהלים במנהיגות ציבורית ופוליטית, גם תואר זה סיים בהצטיינות יתרה. במקביל ללימודי התואר השני למד תואר נוסף בקרימינולוגיה. בנוסף הוא דובר את השפה הערבית. 
 
הוא חובש כיפה, ומגיע, כמו ראש השב"כ יורם כהן מהחוגים הדתיים לאומיים. הוא התגורר בעבר בהתנחלות קטנה בחבל בנימין, ולאחרונה עבר להתגורר ביישוב במרכז הארץ. 
 
אנשים שמכירים אותו, גם חילונים מובהקים, אומרים כי לעובדה שהוא חובש כיפה ומגיע מהחוגים הדתיים לאומיים לא הייתה השפעה על תפקודו ומן הסתם גם לא תהיה. 
 
האלוף במילואים וראש אכ"א לשעבר, אלעזר שטרן, בירך על המינוי וטען כי מדובר בבחירה ראויה מאוד: "את רוני אני מכיר שנים רבות. הוא עשה שירות מפואר בצנחנים ובשירות הביטחון הכללי והבחירה בו לכהן כמפכ"ל המשטרה מצוינת. מדובר בסגן ראש השב"כ שמילא כבר כמה תפקידים מקבילים לאלוף בצה"ל (כראש אגף). בהנחה שהוחלט בכל מקרה על מינוי מפכ"ל חיצוני הרי מדובר בבחירה ראויה מאד".