טרגדיה בארצות הברית. ערן מודן, ישראלי בן 37, נמחץ כשניסה להימלט ממעלית שנתקעה בבניין דירות יוקרה בברוקלין.



מודן היה במעלית עם עוד כ-14 אנשים כשהיא צנחה פתאום. בניסיון לצאת ממנה, הוא הוציא את ראשו מהתקרה שלה וגופו נתקע בין המעלית לאחת הקומות.



חוקרים מאמינים שהאירוע קרה משום שהמעלית, הנמצאת בבניין בשכונת וויליאמסבורג הייתה עמוסה יתר על המידה.



בסרטון מצלמות האבטחה ניתן לראות את המעלית נתקעת ואת מודן מוציא את ראשו, בניסיון לטפס החוצה אל הלובי ואז המעלית צנחה מטה וראשו נתפס.



זארין רמסדל, ידידה של מודן ושותפתו לדירה סיפרה בדמעות כי "הראש שלו היה מחוץ למעלית והגוף שלו נשאר בתוכה". רמסדל אמרה שהיא מיהרה לצאת מהמעלית התקועה ורצה עד ללובי כדי לעשות החייאה למודן שגסס.



"הגעתי אליו והיה נראה שהוא מת", היא אמרה. "הרגשתי את הדופק שלו ואז הוא מת". אמרתי לו, "אני אוהבת אותך, אתה תהיה בסדר והתחלתי לשיר לו". כשהיא המשיכה בניסיונות ההחייאה, מודן הראה סימנים חיים, היא אמרה. "יכולתי להרגיש אותו נושם איתי. עינו הימנית נפתחה קצת".



אבל פעולות ההחייאה לא צלחו. "יכולתי להרגיש איך האנרגיה שלו אוזלת", אמרה רמסדל.



מודן סבל מפגיעה נרחבת בראשו וחזהו ומותו נקבע בזירה, אמרו השוטרים.



בסרטון הווידאו של מצלמות האבטחה, נראה באופן ברור כי המעלית שיכולה לשאת עשרה אנשים, נשאה הרבה יותר אנשים ולא עמדה בעומס, אמר מפקח חברת המעליות סקוט שינדלר.



למעלית היו בעבר ארבע עבירות על ליקויים שנפתרו מאז בשנת 2013. אז היו תלונות חוזרות ונשנות על המעלית, ביניהן נאמר כי "המעלית עולה ונפתחת באמצע דרך". עוד נטען כי המעלית מתנדנדת ולא יציבה וכי "לא בטוח להיכנס אליה".