הרב נחמיה לביא שנרצח אתמול בפיגוע הדקירה בירושלים, הובא היום (ראשון) בצהריים למנוחות.



לביא, אב לשבעה ילדים ותושב העיר העתיקה, שירת בצה"ל כלוחם. כששמע את זעקות הפצועים אמש, הוא ירד עם נשקו כדי לסייע להם אך המחבל הצליח לדקור אותו ולחטוף את נשקו.



נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ספד: "נהרגת למען עמך ולמען מדינתך. למען מולדתך, נפלת על משמרתך. מסירות הנפש עבור האחר היו תמיד נר לרגליך. ילדיך לא ישכחו את גבורתך ואהבתך. גם אנחנו, העם בישראל, לא נשכח".



ריבלין הוסיף: "אויבינו יודעים להכאיב לנו אך לא לנצחנו. המאבק בטרור דורש נחישות. נגיע לרוצחי התמימים ולשולחיהם ונכה בהם מכה קשה. אני קורא לעולים לרגל, אל תדירו רגליכם מהעיר העתיקה, עלינו לצעוד בדרכם של נחמיה ואהרון ולהוכיח להם שלא יפגעו באורחות חיים".




ניר ברקת בהלוויית הרב נחמיה לביא. צילום: צעירי עופרה - איציק אוחנונה ואלי אייזנבך


אחיו של הרב נחמיה. צילום: צעירי עופרה - איציק אוחנונה ואלי אייזנבך


גם אהרון בניטה, בן 21 מבית"ר עילית הובא היום למנוחות. על מועד הלווייתו ומיקומה היו חילוקי דעות בין בני המשפחה לבין צה"ל.



בניטה שהיה חייל צה"ל, הועלה לאחר מותו לדרגת רב טוראי ובתחילה משפחתו רצתה לקיים הלוויה צבאית אך בשל לחץ שהופעל עליה, כנראה מגורמים דתיים, החליטה להעביר את ההלוויה להר הזיתים. בצה"ל לא ידעו על כך והוציאו הודעה מסודרת לפיה בניטה ייקבר בהר הרצל.



בתוך כך, דובר צה"ל פרסם הודעה עדכנית: "בהתאם לבקשת אשת המנוח רב-טוראי אהרן בניטה ז"ל ובתאום עם המשפחה, שונו מיקום ומתכונת הלוויה אשר תתקיים היום, כ"א בתשרי תשע"ו, ארבעה באוקטובר 2015, בשעה 13:30 בחלקה האזרחית בהר המנוחות בירושלים".