ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, כתב היום (רביעי) בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא מזמין את הציבור לאכול חומוס ביפו ומיד חטף תגובות נזעמות, על רקע העימותים שהתרחשו אמש בין ערביי המקום לכוחות הביטחון. 



חולדאי הזמין את האזרחים להמשיך להגיע ליפו חרף העימותים שהתקיימו אתמול בין תושבי העיר לכוחות הביטחון. "אוכל עכשיו ביפו, אצל חאג' כחיל. החומוס מעולה כמו תמיד, פשוט בואו", כתב חולדאי.



"וואו ממש דוגמא לדו קיום. אל תשכח להאכיל גם את המאבטחים שמקיפים אותך", אמר אחד הגולשים שתקף את חולדאי.



מגיב אחר דרש מחולדאי להפסיק עם אימרות המעודדות דו-קיום בתוך גל הטרור: "אל תזמין אותנו לבוא לאכול ביפו כשאתה אוכל. תבוא אתנו כאשר אנחנו אוכלים ביפו. יש זמן לסולידריות ודו-קיום, ויש זמן בו אנו אמורים לומר לשכנינו הערבים ביפו-עד כאן. כעת זו העת לומר להם עד כאן".



אדם נוסף הפנה אצבע מאשימה לחולדאי בטענה שעליו לחזק את כוחות הביטחון ולא את תושבי יפו: "למה שלא תלך לבקר את השוטרים הפצועים מהמהומות אמש?".



 

אוכל עכשיו ביפו, אצל חאג' כחיל. החומוס מעולה כמו תמיד, פשוט בואו.

‎Posted by ‎רון חולדאי‎ on‎ יום רביעי 7 אוקטובר 2015


"ברוח ובדם נפדה אותך אקצא"



כזכור, שישה שוטרים נפצעו אמש באורח קל עד בינוני מאבנים שהושלכו לעברם בגן השניים ביפו, שם התקיימה הפגנה ללא רישיון של ערבים תושבי המקום על רקע המתרחש לטענתם במסגד אל אקצא.



במהלך העימותים נעצרו שני צעירים בחשד לתקיפת שוטרים. המפגינים, חלקם רעולי פנים, החלו להשליך אבנים לעבר השוטרים וחסמו את הכבישים באמצעות פחים וצמיגים. בשלב מסוים החלו המפגינים להשליך אבנים לעבר רכבים בכביש באזור רחוב יפת וברחוב טולוז ובהמשך אף תקפו ופצעו ששלוש השוטרים.



למעלה מאלף בני אדם השתתפו אמש בתהלוכה למען מסגד אל אקצא. ההפגנה נועדה למחות גם על הפגיעה במסגד ביפו ועל מעצר תושבת העיר סמאהר פראן, אתמול ליד מסגד אל אקצא בירושלים.



בתהלוכה קראו המפגינים קריאות "ברוח ובדם נפדה אותך אקצא" וכן סיסמאות נגד מדיניות הממשלה בנוגע למסגד אל אקצא. בנוסף הניפו הצועדים את הדגל הפלסטיני ואת דגלי התנועה האסלאמית ביפו.