"אנו שומעים שוב ושוב שקרים על הכוונות של ישראל לגבי הר הבית, הקדוש ליהודים ולמוסלמים. לישראל אין שום כוונה לשנות את המצב הקיים, חשוב להבין שכדי לשמור את הסטטוס קוו נדרשים שני הצדדים להדדיות", כך אמר היום (חמישי) נשיא המדינה ראובן ריבלין במפגש עם תא העיתונאים הזרים בישראל, שנערך בירושלים.



הנשיא פתח את דבריו בהתייחסות לאירועי האלימות בירושלים וההסלמה בימים האחרונים, ואמר: "אנו יושבים כעת במרחק כמה קילומטרים בודדים מהעיר העתיקה בירושלים הקדושה לאנשים בעלי אמונה, וחשובה לתלמידי ההיסטוריה, ובתקופה זו מרכז הסיקור העיתונאי בעבודתכם כעיתונאים בישראל. מה שקרה בעיר בימים ובשבועות האחרונים שובר את הלב ואנו מגנים אותו בחריפות. לאלו המייחלים להפוך את הטרגדיה בינינו למלחמת דת, יש דם על ידיהם".



ריבלין הדגיש כי ישראל תמשיך לכבד את התפילה המוסלמית בהר הבית, והדגיש: "על המוסלמים לכבד את החיבור היהודי לירושלים, את היהודים אשר מתגוררים בירושלים ואת היהודים אשר מבקרים באתריה הקדושים. רק אז, נוכל להתחיל, יהודים, מוסלמים ונוצרים, לחיות כפי שחיינו בעבר יחד, בירושלים ובכל רחבי ארץ הקודש".



הנשיא הוסיף ואמר: "הצורך בדיאלוג לא מסתיים בשערינו. ללא משא ומתן ישיר בינינו לבין הפלסטינים וללא אמון הדדי בסיסי ביכולתנו לשוחח לא נתקדם לפתרון לעולם".