בתי הספר התיכוניים בירושלים, (כיתות ז'-יב') יושבתו מחר (חמישי) במחאה על מספר שעות האבטחה המצומצם במוסדות החינוך.



לטענת ארגון ההורים, מספר השעות ירד החל מפתיחת שנת הלימודים הנוכחית, למרות המתיחות הרבה בעיר, שאינה פחתה. במקביל נשקלת אפשרות השבתת כל מערכת החינוך ביום שישי. 


"אנחנו מצרים על כך שלא הבנו עד עכשיו כמה חמור המצב. לא מתקבל על הדעת שיש מוסדות חינוך, בעיקר על קו התפר שאינם מאובטחים", מסר פז כהן, יו"ר ארגון ההורים בעיר.
 

אך למרות ההחלטה הגורפת של העירייה והארגון נראה כי הורים רבים היו מעדיפים שגם בתי הספר הייסודיים והגנים ישבתו.

 השביתה תתקיים מחר במוסדות החינוך הבאים: במגזר הממלכתי והממלכתי-דתי: בבתי הספר העל יסודיים (כיתות ז'-י"ב), במגזר החרדי: בבתי הספר העל יסודיים לבנות. במגזר הערבי: בבתי הספר היסודיים אשר אין בהם כלל אבטחה. החינוך המיוחד יפעל כסדרו.

"האווירה מאוד מתוחה ואנחנו חרדים לילדים"

"אנחנו גרים בשכונת גילה, גובלים עם בית לחם ובית ג'אלה ומסתובבים בשכונה מדי פעם שב"חים. האווירה מאוד מתוחה ואנחנו חרדים לילדים בבתי הספר שלא נגמרים באחד וחצי בדרך כלל, אלא בסביבות שלוש", סיפרה ל"מעריב אונליין"  אורלי סלמן אם לילדים בבית הספר בשכונה.

סלמן הוסיפה כי  "אני חושבת שכאות הזדהות צריך היה להשבית את כל מערכת החינוך כבר מחר. אני מרגישה שמפקירים את ילדי הקטנים". 
 
אתמול הודיעו ועד המנהלים של היסודי, הממלכתי, הממלכתי והחינוך המיוחד כי הם מזדהים  עם הדאגה והפחד של ההורים על כך שיש צורך בהבטחה בכל מוסדות החינוך בעיר בהם ישנם ילדם וצוות במסגרות.

"אני כנציג ועד המנהלים לא מוכן כי האחריות לביטחון הילדים והצוות טיפול על כתפינו בלבד, המשרד לבטחון הפנים חייב לדאוג למאבטחים לכל השעות בהם נמצאים במקום הצוות והילדים", מסר יהודה בן יוסף, יו"ר ועד המנהלים בעיר. 
 
"המטרה היא ללחוץ על הממשלה לקבל החלטה מהירה בנוגע לאבטחה של מוסדות החינוך  בירושלים", טוען ישראל אליסף נציג הורי הגנים. "ההורים צריכים ללכת לעבודה רגועים ולא לפחד כל הזמן. דיברתי גם עם הורים מהמגזר החרדי. כולנו באותה סירה במידה ואם דבר לא יפתר, כל המגזר היהודי ישבות ביום שישי".