הטרור ממשיך להכות ברחובות: נער בן 16 נפצע היום (שישי) באורח קל לאחר שנדקר ברחוב שמואל הנביא בירושלים. המשטרה עצרה את הדוקר. 

חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לנער, תלמיד ישיבה חרדי. מצבו קל והוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. חשוד שעונה לתיאור של הדוקר נעצר על ידי כוחות משטרה.


כוחות הביטחון ברחוב שמואל הנביא בירושלים. צילום: דוברות מד"א 

הפיגוע התרחש באותו מקום שבו אירעו בעבר פיגוע טרקטור ופיגוע דריסה. מהמשטרה נמסר כי הנער דיווח בתחילה כי הותקף באגרופים, ורק בהמשך אותר על גופו פצע דקירה.

פאראמדיק מד"א זוהר ממן שטיפל בנער סיפר: "כשהגענו למקום היו שם המון אנשים וכוחות ביטחון, הם הובילו אותנו לנער כבן 16 בהכרה מלאה, הוא התלונן על כאב בכתף. בבדיקה רפואית איתרנו פצעי דקירה , הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית חולים כשמצבו קל ויציב". 

דקות ספורות לאחר מכן דווח על פיגוע בקריית ארבע. שוטר בן 47 נפצע בעת ניסיון לחטוף את נשקו בשער המערבי של קריית ארבע.


זירת הפיגוע בקריית ארבע. צילום: חטיבת דובר המשטרה

שוטרי סיור של מרחב חברון עצרו חשוד לבדיקה וזיהו כי הוא מסתיר סכין. באותה עת ניסה החשוד לחטוף את הנשק, דקר את השוטר  ופצע אותו קל בידו וברגלו. השוטר שאבטח ירה לעבר המחבל ופצע אותו אנושות.

ניסיון פיגוע נוסף התרחש בעפולה סמוך לשעה 13:30 בצהריים, כאשר בכניסה לתחנה המרכזית בעיר, הגיעה מחבלת אשר ניסתה לדקור באמצעות סכין את המאבטח שמוצב בכניסה.
 
המחבלת, אסראא זידאן עאבד, בת 29 ואם לשלושה מנצרת, נורתה במקום ונפצעה באורח בינוני. היא קיבלה טיפול רפואי בזירה. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום כדי לשלול הימצאות מחבלים נוספים. 


המחבלת מובלת לבית החולים לאחר ניסיון הדקירה בעפולה. צילום: דוברות מד"א
 
מנהל מרחב גלבוע במד"א, יוסי פחימה, סיפר: "הגענו עם כוחות גדולים , במקום היו אנשים רבים והמולה. ביצענו מייד סריקה על מנת לאתר נפגעים, לשמחתנו לא אותרו נפגעי גוף. טיפלנו בכ-5 בני אדם שהיו עדים לארוע ולקו בחרדה , לאחר טיפול בשטח פינינו אותם להמשך טיפול בבית חולים העמק". 
 
הבוקר עצרו כוחות משטרה עצרו הבוקר בתום מרדף נער יהודי בן 17, החשוד בדקירת שני פלסטינים תושבי הגדה ושני בדואים מהנגב. 


שני הפצועים הבדואים פונו במצב בינוני לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ושני הפצועים הפלסטינים פונו במצב קל. החשוד הודה במעשה וטען כי ביצע אותו על רקע לאומני.