עוד יום של טרור עבר על ירושלים אתמול: בסביבות השעה עשר בבוקר, שני גברים נפצעו בפיגוע דקירה באורח בינוני וקל, ברחוב הנביאים 112 בירושלים. המחבל נוטרל לאחר שכוח משטרה שנכח באזור הגיב במהירות וירה לעברו. המחבל, ערבי כבן 16, חוסל.



השניים הלכו מכיוון שער שכם לכיוון צומת חיל ההנדסה נדקרו כ-150 מ׳ מערבית לשער שכם על ידי המחבל, כבן 16.  שוטרים שהיו בצומת חיל ההנדסה רצו לכיוון, הבחינו בשני יהודים כשדם עליהם מדקירות בפלג גוף עליון, הבחינו במחבל כשסכין בידו וקראו לו לעצור. המחבל רץ לכיוונם עם הסכין והשניים דרכו נשקם, ביצעו ירי מדוייק וניטרלו את המחבל. 



מאוחר יותר , פיגוע שני דקירה התרחש בבירה. מחבל ירה בשוטר יס"מ ודקר שניים נוספים סמוך לשער שכם בבירה. על פי הדיווחים המחבל נורה למוות על ידי כוחות הביטחון בזירת האירוע.



כוח שוטרים מיחידת יואב הבחינו בצעיר ערבי שעורר את חשדם ברחבת שער שכם. השוטרים ניגשו לבדוק את החשוד וביקשו ממנו תעודת זהות. הוא מסר את תעודת הזהות שלו ואז שלף סכין והצליח לדקור שני שוטרים אחד מהם בצווארו. כוח נוסף שהיה בסמוך והבחין בפיגוע התקדם וביצע ירי לעבר המחבל. מהירי נפגעו גם שני שוטרים. 



מהומות בגבול הרצועה


שלושה בני אדם, בהם נער פלסטיני בן 13 ונער בן 15 נהרגו במהלך היום מאש צה"ל במהלך עימותים על גדר המערכת מזרחית לחאן יונס, כך על פי דיווחים פלסטינים. במקום שלושה פצועים. מצה"ל נמסר בתגובה כי המפגינים יידו אבנים וכי זוהו שלוש פגיעות.



בתקרית נוספת שהתרחשה בגבול עם רצועת עזה, אירוע חמור נמנע בגזרת כיסופים לאחר שסמוך לשעה 6 בערב במהלך הפרת סדר, הצליחו עשרות פלסטינים לפרוץ את גדר הגבול בסמוך לכיסופים. 



כוחות גדולים של צבא הוזעקו למקום והחלו להדוף אותם לשטח הרצועה. לאשר שהושגה שליטה בשטח התברר כי חמישה פלסטינים הצליחו לחדור לשטח ישראל והם נעצרו והועברו לחקירת השב"כ. האירוע עצמו התרחש מרחק מאות מטרים בודדים ממפקדת אוגדת עזה. וכיתות כוננות קיבלו הודעה לשמור על ערנות מוגברת מחשש למצב בו מספר פלסטינים כן הצליחו לחדור. לאחר סריקות ובדיקות מול כיתות הכוננות לא עלה דבר.



הפגנות של יהודים וערבים התרחשו בכל רחבי הארץ, בחיפה, עפולה, רמלה, ירושלים וכפר קאסם. ברמלה התרחשה הפגנה בלתי חוקית של ערביי העיר והיא פוזרה. בעפולה התבצעה הפגנה בלתי חוקית של יהודים והיא פוזרה לאחר שנשמעו קריאות "מוות לערבים". שלושה אזרחים נעצרו בחשד להסתה.