הפגנה של יוצאי חבר העמים, המתוכננת ליום חמישי, תמחה על מצב העוני בקרב קשישים עולים מברית המועצות לשעבר. המחאה החלה בפייסבוק, שם התארגנה קבוצה שמורכבת בעיקר מצעירים. לטענתם, עולים מחבר העמים שהגיעו לישראל בשנות ה-90, כשהם בני 40, ייצאו בקרוב לפנסיה לאחר 25 שנות עבודה, אך רמת החיים שלהם צפויה לצנוח באופן חד.
למרות שצברו בישראל שנים של ותק בעבודה, עם הגעתם של הקשישים לגיל הפרישה הם יגיעו אל מתחת לקו העוני. הסיבה לכך, לטענתם, הינה פגמים קשים בחוק הצבירה הפנסיונית ומחסור כבד בדיור בר השגה. כמו כן, לרוב אין ברשותם תקבולי פנסיות מארץ המוצא.
הפנסיה הצבורה של אותם קשישים עומדת על סך של כ-1,000 - 500 שקלים בחודש, ואינה מאפשרת לשלם משכנתא או לשכור דירה. לעתים, הקשישים גם מאבדים את זכותם להטבות סוציאליות שונות, מפני שאינם זכאים לתוספת קצבת קיום מטעם המוסד לביטוח לאומי. כתוצאה מכך, הם נאלצים לוותר על מזון ושירותים רפואיים נחוצים, וחלקם אף נזרקים לרחוב.


בין הדרישות של יוזמי המחאה: פיתוח ואימוץ חוק סל צריכה מינימלי, בהתאם לנורמות מקובלות במדינות ה-OECD. סל הצריכה המינימלי כולל את עלות צריכת מזון בסיסי, שירותי מחיה הכרחיים, שירותי בריאות, תחבורה ומוצרי היגיינה; התאמת גודל קצבת הקיום של המוסד לביטוח לאומי וקצבת הזקנה לגודלו של סל הצריכה המינימלי, באופן כזה שגודלה של קצבת הקיום, ללא קשר לפנסיה שנצברה, לא יפחת מרמת סל הצריכה המינימלית; וכן קישור הזכאות להטבות סוציאליות שונות להכנסתו של פרט, בהתאם לגודלו של סל צריכה המינימלי.
חלק מהדרישות נוגעות גם להפעלה מידית של תוכנית חירום מדינית לפתרון בעיות הדיור ציבורי ובר השגה. יוזמי המחאה דורשים להחזיר לתור את הזכאים לדיור ציבורי במשרד הקליטה את כל העולים מסוף 1989, שטרם הוענק להם פתרון דיור ושבבעלותם תעודת זכאות מחוסרי דיור מטעם משרד הבינוי.