במגזר הערבי תוכרז היום (שלישי) שביתה כללית במחאה על "הסכנה למסגד אל־אקצה" ולאות תמיכה במאבק הפלסטיני. השביתה תכלול גם את כל ענפי המסחר ואת מערכת החינוך במגזר. במקביל תתקיים שביתה כללית גם בגדה וברצועת עזה.



במהלך היום צפויה הפגנת ענק שמארגנת ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל בעיר סכנין בהשתתפות חברי הכנסת הערבים, ראשי רשויות ומנהיגים מוסלמים ונוצרים. מארגני המחאה מכנים אותה "אם כל ההפגנות" ובמשטרה נערכים בכוחות מתוגברים להגעתם של בין 20־30 אלף בני אדם ולאפשרות כי יתפתחו הפרות סדר. במקביל, צה"ל נערך להפרות סדר המוניות בגדה. בימים האחרונים התמודדו כוחות הביטחון עם כמה זירות קטנות יותר ביהודה ושומרון, אך עם כמות גדולה יותר של מפגינים בכל זירה.



בישיבת סיעת הרשימה המשותפת שנערכה אתמול, האשים יו"ר המפלגה איימן עודה את ראש הממשלה בנימין נתניהו באחריות לאירועי הדמים בימים האחרונים. ״אנחנו פותחים את מושב הכנסת בעיצומה של תקופה נוראית, תקופה של פחד וייאוש. אווירה של דאגה השתלטה על הציבור כולו. אני רואה את הכאב בעיני האנשים. מציאות זו איננה גזירה משמיים, היא תוצאה של מדיניות. האחריות למצב הזה ולאלימות המשתוללת ברחובות נופלת על הממשלה, ובמיוחד על העומד בראשה", אמר עודה. הוא ציין כי "בימים האחרונים ישנם גורמים המסיתים נגד ערביי ישראל ומתירים את דמו של ציבור שלם. הקריאות לאזרחים היהודים לשאת נשק על ידי גורמים רשמיים בשלטון גובלות בהתרת דמה של האוכלוסייה הערבית ואת התוצאות הרות האסון של הקריאות האלה ישלמו כל אזרחי המדינה". עודה קרא ליהודים ולערבים "לא לתת לפחד לנצח, לבקר בעסקים איש של רעהו, ביפו, בתל אביב, בסכנין, בחדרה, בנצרת, בעכו, בחיפה ובכל מקום. זהו אינטרס משותף של כולנו".



במקביל, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן המשיך אתמול בניסיונות להרגיע את הרוחות. הוא נפגש עם ראשי התנזים של הפת"ח ודרש מהם להרגיע את השטח ולהפסיק את האלימות ש"אינה תורמת למאבק הפלסטינים", כהגדרתו.