ערנותם של אזרחים מודאגים, הוכיחה היום (שלישי) שוב, כי בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני אנשים דרוכים יותר ומודעים יותר לסביבה ועוד אירוע כבד נמנע.



האירוע האחרון אירע במגדל העמק כשעובדת תחנת דלק בעיר הזעיקה שוטרים למקום, לאחר שהבחינה בשני צעירים שנראו לה חשודים.



בסריקות שביצעו השוטרים לכיוון הכפר יפיע, אותרו שני חשודים בני 16 ו-17, תושבי אחד מכפרי הסביבה ובמהלך ביצוע המעצר הבחינו השוטרים שהחשודים השליכו סכין מטבח ואולר.



מחקירה ראשונית עולה כי בכוונתם היה לבצע פיגוע דקירה במיקום שטרם ידוע.



האירוע מתווסף לאירועים שקרו היום ובו אזרחים השתלטו על מחבלים. באירוע הדקירה שאירע הבוקר ברחוב מלכי ישראל בירושלים, נרצח ישעיהו קרישבסקי ז"ל ונפצע אדם נוסף, אך בעזרת תושייתו של מתן שוקרון, המחבל נוטרל: "ראיתי תחנת אוטובוס שבורה עם רכב שנכנס בה ושני בחורי ישיבה שרועים על הרצפה מלאים בדם ועוד אדם שכיוון על המחבל נשק, צעקתי לו 'תנטרל אותו'. הוא לא נטרל אותו. המחבל פשוט קם עוד פעם ואז ריססתי אותו בגז מדמיע ונתתי לו מכה עם האלה ואז הגיע אזרח אחר שירה בו ואחרי זה כבר כוח של הימ"מ".



בנוסף, ברעננה נפצע אדם באורח קשה ועוד שלושה במצב קל, סמוך לבית לווינשטין. הדוקר, תושב מזרח ירושלים בן 28, הגיע אל רחבת בית קפה, תוך שהוא פוצע את ארבעת האזרחים.



המחבל החל לרוץ לעבר רחוב אחוזה תוך שאזרחים דולקים אחריו. נהג שעבר במקום הבחין במתרחש ופגע באמצעות רכבו במחבל. כוחות גדולים של מרחב שרון שהיו במקום עצרו את המחבל והוא הועבר לטיפול רפואי. מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן שיבח את התנהגות האזרחים ותגובתם המהירה. סייען שעזר למחבל בפיגוע נתפס.



ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה התייחס לפיגוע:"כל הכבוד לתושבת העיר שהבחינה בחשודים ודיווחה מיד למשטרה וכן לפקח העיירייה והשיטור העירוני, שבפעולה מהירה לכדו את החשודים. אין ספק כי ערנותם ונוכחות ניידות השיטור העירוני והמשטרה הבהילה את החשודים וסיכלה את כוונתם לבצע פיגוע".