מתחילת החודש נרשמו שיאים חדשים של גזענות ברשת ובקריאות לאלימות פיזית נגד ערבים, שמאלנים ונבחרי ציבור כך לפי דו"ח בשנאה החודשי של קרן ברל כצנלסון, קרן חינוכית של מפלגת העבודה. 


לפי הדוח, שניטר את השיח ברשתות החברתיות מתחילת החודש, בליל רציחתם של הזוג איתם ונעמה הנקין ז"ל, היו למעלה מ-200 אלף שיחות הסתה ואלימות. בקרן מדווחים על עלייה של 300 אחוזים בקריאות לאלימות פיזית שהם כ-10200 גולשים שקראו לרצוח להרוג או לשרוף. 

לשם ההשוואה בכל חודש ספטמבר היו 8600 קריאות לאלימות פיזית.


מחצית מכלל שיחות השנאה ברשת הן נגד ערבים. כשליש מהאלימות המילולית ברשת הופנתה כלפי נבחרי ציבור. מתוך 200 אלף אזכורים ישירים ברשת בעברית לאירועי הטרור האחרונים, 31% קראו לפעולה קיצונית בתחום המדיני-צבאי, בעוד היתר בחרו להביע גינוי, צער, או בחרו באלימות מילולית כלפי מגיב מסוים או אוכלוסייה אחרת.

הפייסבוק הוא מוקד שיח השנאה הגדול ביותר נכון לחודש הנוכחי, כשהעמוד שבו אותר מרבית השיח המתלהם והאלים הוא עמוד הפייסבוק של "הצל", אחריו עמוד הפייסבוק של חדשות 10, ושלישי העמוד של רשת. זהבה גלאון היא האישיות הציבורית  ש"זוכה" לכמות ההסתה והשנאה הרבה ביותר. בעמוד הפייסבוק שלה נספרו קרוב ל-2800 תגובות שנאה והסתה, רובן המוחץ נגדה אישית.

ההסתה בפייסבוק פועלת כמובן גם בכיוון ההפוך. הבוקר עצרו חוקרי תחנת ערד גבר בן 20, תושב כסייפה, בחשד שהפיץ ברשת הפייסבוק דברי הסתה נגד יהודים. החשוד כתב בן היתר בתגובותיו: "האינתיפאדה התחילה... אחרי זה אני בטוח שלא יהיה פה עוד יהודי חזיר".




דורון אלחנני, יו"ר קרן ברל כצנלסון מסר כי: "אירועי הדמים בימים האחרונים הותירו חותם משמעותי בשיח השנאה ברשתות. אנחנו מכירים ומנטרים מדי יום אחר אמירות גזעניות, אך לצערנו חיצי הרעל רבו משמעותית והפכו מושחזים ורעילים מעל ומעבר לרמות המוכרות בשיח המתקיים ברשתות.

"המראה שאנו מציבים היום אל מול זיהום השיח והאלימות הנוטפת מן הדברים, מטרתה למנוע מביקורת לגיטימית להפוך לאלימות לא לגיטימית. השיח האלים בעקבות אירועי הטרור הוביל להחלטתנו להזיז את שעון השנאה ל-7 דקות ל-12:00. 7 דקות לקצה".