העיתונאית הערביה, לוסי אהריש, הביעה את זעמה הבוקר בתוכניתה "שיחת היום" בערוץ 2 על הפוליטיקאים הערבים. לדבריה, הם לא מרגיעים את הרוחות עקב גל הטרור, אלא מלבים ומלהיטים את האווירה ברחוב הערבי.

"זה בית האלוהים אתם אומרים לי?!", זעמה אלהריש, "יש לך בעלות, שטר טאבו להראות לי עליו? אתם מלהיטים אלפי ילדים, הילדים האלה משלמים בחיים שלהם ובדם שלהם. אין לכם אחריות כלפי הציבור שלכם".
עוד הוסיפה אלהריש, "הרבה מאוד זמן לא הרגשתי כל כך מתוסכלת ממה שקורה כרגע ברחובות. חברים שלי אומרים לי שהם מפחדים להזמין רופא הביתה, כי רוב הרופאים שמגיעים ערבים. אני לרגע לא חושבת שהם אומרים לי את זה כי הם גזענים".

 

"אני לא מאמינה שאנשים מפחדים אחד מהשני"לוסי מגיבה לאירועי הימים האחרונים

Posted by ‎שיחת היום‎ on Wednesday, October 14, 2015
אהריש בתוכנית הבוקר "שיחת היום" בהנחייתה ברשת.

בשלב זה אהריש החלה להפנות את חיציה באופן ממוקד למנהיגי המגזר הערבי: "הם לא מנסים לפעול להבנה והכלה של הצד האחר, אלא מלבים את האווירה עוד יותר. גם אם הסטטוס קוו באל אקצא הופר, עדיין זה מרשה למישהו לקום ולרצוח מישהו אחר בגלל מקום קדוש, בגלל דת או בגלל שחלילה בן אדם יהודי עלה להתפלל בבית האלוהים?".
עוד הוסיפה, "אני לא מעכלת את זה. על איזה אלוהים אנשים מדברים איתי, שמרשה שילדים יצאו וירצחו אנשים חפים מפשע? מדוע בחורה ששמה על ראשה חיג'אב ומתפללת לאלוהים מוציאה סכין מהתיק שלה ומנסה לדקור אנשים חפים מפשע? אני לא מוכנה לקבל תירוצים של תסכול".
אהריש סיכמה בדברי שבח לראש עיריית נצרת, עלי סאלם: "הגיע הזמן שמישהו מבפנים יעביר ביקורת ויגיד להם את האמת בפנים. הרצוג דיבר על מנהיגות רופסת שכרגע מנהלת את המדינה, יש מנהיגות רופסת שמנהלת את ההנהגה הערבית בישראל".