בשל המצב הביטחוני, באשדוד החלו כבר משבוע שעבר לנסות להוריד את הלחץ בו נתונים התושבים והגבירו את מערך אבטחת מוסדות החינוך בעזרת עובדי העירייה, מתנדבים והורים.



בשבוע שעבר הם הגיעו בשעות הבוקר, עם תחילת הלימודים וחוזרים בצהריים בסיום יום הלימודים וכעת, בהנחיה של ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, האבטחה תהיה רצופה לאורך כל היום.



ראש העיר אמר כי קיים מחסור חמור במאבטחים דרך חברות אבטחה ולכן, עד להשלמת הפערים, הוא הנחה את מנכ״ל העיריה להיערך במהירות לאיתור עובדים בעלי כשירות לשמש כמאבטחים בקרב עובדי העיריה.



ביום חמישי כבר אוישו כשני שליש מגני הילדים בעיר ואתמול היה כבר כמעט מלא, תהליך מהיר כאשר מדובר באחת מהערים הגדולות עם מוסדות חינוך רבים בשטחה.





המהלך מאפשר רגיעה והגברת תחושת הביטחון בקרב ההורים, במקביל להמשך הגיוס של מאבטחים חדשים דרך חברות אבטחה שנערכות לכך.



בפוסט שהוא עלה בפייסבוק הוא כתב: "המאמץ הלאומי מתחיל בבית. מרגש ומחמם את הלב, לשמוע את סיפורה היפה של אשדוד ולראות את ההתגייסות של עובדי העירייה והמתנדבים".



עוד הוא כתב: "בתחילת שבוע הבא נגיע לאיוש של כל גני הילדים בעיר למשך כל שעות היום. כעת ילדינו יותר בטוחים".


ראש ועד ההורים העירוני, בלה רובין, אמרה כי "אנשים טובים שמיד נרתמו, ועד ההורים העירוני והורים שרואים רק את טובת ילדי העיר לנגד עיניהם, בשיתוף מתנדבים איכתפיים מכל קצוות העיר, לקחו חלק בעשייה משותפת באבטחת מוסדות החינוך".

כזכור, ברחבי הארץ מוסדות חינוך רבים לא יכולים לתגבר את מערך האבטחה כי לא הועברו אליהם התקציבים והורים רבים החלו להפעיל סיירות אבטחה.

במודיעין, עדי סודרי, נציגת ועדי הגנים בעיר אמרה כי יש מחסור גדול בשומרים בגנים. ״גורמים בעירייה אמרו לי כי אין בכוונתם להעמיד מאבטחים בגנים למרות הצהרתו של כחלון ולכן ההורים העמידו סיירת הורים. כבר עמדתי בשער מ־8:30 ועד 12:30, ובצהריים החליף אותי הורה אחר".

בשכונה החדשה "מרום ראשון" בראשון לציון, טוענים התושבים כי ״הם חיים יחד עם הפועלים״, מאחר שהשכונה בבנייה ואין שמירה בשלושה מתחמים של הגנים. ״הבאנו מאבטח לאחד המתחמים, כל הורה משלם 70 שקלים בחודש. אולם למתחם שהבן שלי לומד בו לא הצלחנו להשיג מאבטח כי אזלו המאבטחים״, מסרה אורית שגיא, אם לשני ילדים הנמצאים בגני העירייה של העיר.

גם בכפר יונה מתלוננים על מיקומם של גנים בסמוך לשטחי בנייה ללא אבטחה. ״אומנם העירייה תגברה סיורים, אך בגנים בודדים אין מאבטח. ההורים הקימו סיירת התנדבותית בכל גן ואנו מעמידים הורים בגנים ועורכים סיורים פרטיים עם הרכבים״, מסרה אלין דהרי, יו״ר ועדת בטיחות בוועד המוסדי של הגנים.