שחר ממן, בן 34 מבת ים, הוא ההרוג בתקרית הירי שאירעה היום (שבת) ברחוב שפירא בעיר.



ממן הוא חתנו של בינו גבסו, הידוע יותר כ"ד"ר שקשוקה". חמותו של ממן, מזל גבסו, זעמה על התנהגותו של השוטר היורה:  "למה לירות כדי להרוג, למה לא לירות לרגליים. השאירו את הבת שלי אלמנה עם שלושה ילדים, הרסו לנו את המשפחה". 



שחר ממן רץ עם שני סכינים בידיו

ממן נורה לאחר שהתקרב עם שני סכינים שלופות בידיו לעברו של שוטר ופצוע דקירה, כשהוא מאיים לפגוע בהם ולא נענה לקריאתו של השוטר לעצור. השוטר, שלדבריו חש סכנה ממשית לחייו של הפצוע ושלו, ירה לעברו של החשוד ופצע אותו אנושות. מאוחר יותר וחרף מאמצים להחיותו, נפטר החשוד מפצעיו.



האירוע החל לאחר שבמשטרת מרחב איילון התקבל בצהריים דיווח על קטטה אלימה שפרצה בין חילוניים לדתיים ברחוב יצחק שדה בבת ים, גלשה לעבר רחוב ברזילי. כוחות משטרה ממרחב איילון הגיעו למקום בבהילות ותחילה סברו שמדובר בחשד לפיגוע לאומני.



המשטרה פרסמה סרטון בו נראה ממן כשהוא רץ לעבר השוטר חמוש בני סכינים.



שכנים במקום סיפרו מיד לאחר האירוע: "אנחנו בתקופה נוראית עם חשש לפיגועים בכל רגע נתון. כששומעים בבית על דקירות למטה כל העניין הפלילי נשכח לפתע והפחד שמחבלים הגיעו עד הבית שלנו מוציא אותנו מהכלים. השוטר שהגיע לעניות דעתנו פעל מתוך תגובה אינסטקטיבית ברגע של חשש מסכנה ממשית לחייו והוא הגיב בירי. אני לא מצדיקה אותו אבל התקופה בעייתית".



צוות מד"א של מרחב איילון טיפל בפצועים שבזירה ופינה מהמקום פצוע אחד באורח אנוש כשהוא מונשם ופצוע נוסף באורח בינוני, שניהם לבית החולים וולפסון בחולון.



מהמשטרה נמסר כי "צוות חקירה מיוחד (צח"מ) גבה עדויות מעדי ראייה שנכחו במקום. ניצב משנה נתן בוזנה, מפקד מרחב איילון, אמר לאחר מהאירוע כי חובתו של כל שוטר להגן על אזרחים באשר הם, בפרט כאשר נשקפת סכנה לאזרחים ולשוטר".