חליל אל-עוקבי, אביו של המפגע מחורה, גינה היום (שני) את הפיגוע שביצע בנו, מוהנד אל-עוקבי, אמש בתחנה המרכזית בבאר שבע ואמר כי "מדובר במעשה אינדיבידואלי שעשה בני על דעת עצמו. אנחנו נגד אלימות".



אביו של המפגע, יצא לזהות את גופת בנו לאחר שהגיעה לשבט משטרה שביקשה את אישורו לנתח את הגופה. האב הודיע לאנשי המשטרה כי אינו מעוניין בניתוח לאחר המוות.



המפגע הוא בן בכור למשפחה בת שמונה נפשות, אביו מובטל ומוהנד היה מפרנס יחיד של המשפחה וסייע לה בפרנסתה. אל-עוקבי בן ה-21 עבד כמסגר ותכנן לחסוך כסף כדי ללמוד לימודים אקדמיים.



בני המשפחה היו בהלם כששמעו על הפיגוע שעשה בבאר שבע. "זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר", אמר שייח' השבט סעיד אל-עוקבי, "פשוט לא האמנו", הוא הוסיף.



שבט אל-עוקבי נמצא על כביש 31, ליד היישוב הבדואי חורה, מדובר בכפר לא מוכר שאינו זוכה לתשתיות ולחשמל וכאלפיים תושביו מנסים מזה זמן רב לעבור ליישוב קבע או להקים עבורם כפר משלהם.



אוסמה, בן דודו של המפגע, אמר: "אנחנו נגד אלימות בכלל. אולם האלימות של השלטונות בארץ, האפליה והגזענות הם שמובילים צעירים כאלה לצעדי ייאוש".


"אנחנו בעד מחאה בדרכי שלום ואיננו חושבים שזו הדרך, למרות שגם ביום קשה זה עלינו להגיד את האמת, הגזענות של השלטונות גורמים לצעירים כאלה ואחרים לבצע צעדים קיצוניים", הוסיף בן הדוד.



"מגנים את מותם של חפים מפשע" 



ראש פורום ראשי הרשויות הבדואיות בנגב, טלאל אלקרינאוי, אמר כי הפורום התכנס לישיבת חירום ברהט, בעקבות הפיגוע שגבה את חייהם של שני חפים מפשע.



"הפורום מגנה בתוקף, ובכל לשון חריפה, את המעשה הנפשע. המחבל אשר ביצע את המעשה, אינו מייצג את כלל תושבי המגזר הבדואי, אשר דוגלים בדו קיום וחיים משותפים בנגב. אנו מוקיעים בחריפות את מעשיו וקוראים לתושבי הנגב לנהוג באיפוק ולשמור על יחסי שכנות טובה, שמאפיינים את חיינו המשותפים", הוסיף אלקרינאוי.