במהלך הימים המתוחים על רקע המצב הביטחוני בארץ, כתב אישום הוגש היום (שני) נגד תושב נתניה, בגין תקיפה גזענית של שתי נשים וגבר ממוצא ערבי, בחוף סירונית בעיר בשבוע שעבר.



הפרקליטות מייחסת לרונן צור (48) עבירות של תקיפה ותקיפה הגורמת חבלה של ממש מתוך מניע גזענות והחזקת סכין.



בכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין טלי קרת מפרקליטות מחוז מרכז, ביום שלישי שעבר בשעות הבוקר, הבחין צור באם ובתה, כשהן לבושות בלבוש מסורתי הכולל כיסוי ראש.



צור קרא לעבר השתיים, שהמתינו בתוך רכבן לבן נוסף, לעזוב את המקום. לאחר מכן פתח את דלת המכונית והחל להכות את האם בראשה באגרופיו ולאחר מכן הכה את הבת, "בשל מוצאן הערבי".



האם נאבקה בצור וניסתה להתניע את הרכב, אולם הוא חטף את המפתחות מידיה. בהמשך אף נטל מטאטא והמשיך להכות את האם, עד לפציעתה. בשלב הזה הגיע למקום בנה של האישה וצור תקף גם אותו והכה אותו במקל המטאטא, עד שזה נחבל ודימם, תוך שהוא צועק שהוא "לא רוצה ערבים" ו"זו המדינה שלי". לאחר מכן, נמלט צור מהמקום.



אירוע שיצא מכלל שליטה. עו"ד שי רודה



כתוצאה מהתקיפה, נחבלו השלושה ונזק נגרם לרכב. הפרקליטות מייחסת את מעשיו של צור למוצאם הערבי של קורבנותיו וביקשה מבית משפט השלום בנתניה להותירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



בתגובה לדברים מסר סנגורו של צור, עורך הדין שי רודה, כי "לדברי מרשי, המתלוננים נראו לו חשודים והוא ניגש אליהם לבדוק את פשר מעשיהם והאירוע יצא מכלל שליטה. מדובר במקרה של שיקול דעת לקוי".