מטען חבלה רב עוצמה מוכן להפעלה ולצידו מכשיר טלפון נייד נמצא היום (שלישי) בשעות הצהריים סמוך לארון תקשורת של בזק בפינת שביל המוביל אל מתחם גני ילדים ברחוב לרר בנס ציונה.

כוחות גדולים של משטרה מתחנת נס ציונה , ממרחב שפלה וממחוז המרכז הגיעו לזירה ולאחר התייעצות בין החבלנים הוחלט שלא לפוצץ את המטען אלא לנטרלו וזאת מהחשש שמא ייגרם נזק בלתי הפיך במקום וייפגעו חפים מפשע.
בשל העובדה שמדובר בשכונת מגורים שקטה בדרך כלל וכן בשל הנחתו של המטען במשעול המוביל כאמור אל שבעה גני ילדים, לא שוללים במשטרה אפשרות שמדובר במטען שהונח על רקע חבלני אם כי ההערכה הראשונית הינה כי מדובר במטען שהונח על רקע פלילי בין אם היה מיועד לחיסולו של גורם מסויים ובין אם היה מיועד ומוכן לצרכי העברתו ליעד אחר.

במשטרה החליטו במהלך הטיפול במטען להזעיק למקום גם כוחות שב"כ שעשו את הבדיקות שלהם ובשלב זה הותירו את הטיפול ליחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז במשטרה תוך ליווי החקירה לפחות בשלבים הראשונים שלה ועד לקבלת אינדיקציה לגבי הרקע הוודאי להצבתו שם.

בימים שבהם סף הפחד אצל הציבור הוא נפיץ לא פחות ממטען החבלה ניכר היה לזהות במקום תכונה ערה של תושבים ודיירים המתגוררים בסמוך ואשר הביעו מורת רוח על עצם הנחתו של המטען סמוך לגני הילדים.
"לפי מה שאנחנו מבינים מדובר במטען לא מבוטל שיכול היה לגרום לאסון כבד ולהרג של ילדים והורים. לא ברור מי לוקח אחריות לגורלם של ילדים ולחיי בני אדם באוזלת יד כזאת. זו עזות מצח נפשעת ממש והמשטרה חייבת לאתר את המעורבים ולמצות איתם את הדין" אומר אחד התושבים באזור. "צריך להבין שבמשך שעתיים שהחבלנים טיפלו במטען היתה כאן פאניקה מטורפת. עד לאן הגענו? אם זה מדובר במטען חבלני על רקע לאומני אנחנו מבינים שנכסנו לתוך מעגל התושבים החיים בסיכון גבוה".