פרופסור אסא כשר הזהיר בעקבות הלינץ' באזרח האריתראי הבטום זהרום בבאר שבע וחיסולו של אזרח ישראלי אתמול בירושלים כי "האלימות הקטלנית, החורגת מן ההכרח, היא מחלה מדבקת, ממאירה. חובה להתרפא ממנה מיד".

בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו כתב פרופסור כשר, מחבר הקוד האתי של צה"ל, "כיצד נהרג מר הבטום זרהום בבאר שבע: סיכום עובדתי, סיכום ערכי".

הוא תאר את העובדות הידועות עד כה: "כשמר זרהום זחל על ארבע על הרצפה, ללא סממן של סכנה, הגיע מאבטח, זיהה אותו בטעות כמחבל, ולפי עדותו ירה בו שני כדורים ברגליים. בכך חשב שניטרל את הסכנה". 

"כשמר זרהום היה מוטל על הרצפה, ירוי ומדמם ולא נראה מסוכן, הגיעו למקום כמה אנשים, ביניהם קצין וסוהר בשרות בתי הסוהר. הם ירו בו עוד חמש-שש יריות", כתב והוסיף כי "לפי תוצאות הנתיחה של מר זרהום במכון לרפואה משפטית, כפי שפרסם ד"ר חן קוגל, מנהל המכון, מר זרהום נהרג מפני שנורה בכבד באופן שלא נתן לו סיכוי להישאר בחיים".

את המסקנה, סיכם הפרופסור כשר בכך ש"כיוון שהמאבטח ירה ברגלי מר זרהום, אבל הוא מת כתוצאה מיריה לכבד שלו, פירושו של דבר שהוא מת כתוצאה מפעולת סוהרים ואזרחים שהגיעו אליו ופגעו בו לאחר שהיה מוטל על הרצפה, ירוי, מדמם ולא נראה מסוכן".
 

"ההנחיה הערכית הייתה צריכה להיות ברורה: מותר לנטרל, לפעמים מותר להרוג, אבל אסור להרוג אם זה לא הכרחי. אין רשות גורפת להרוג בכל מקרה. בדף ה"פייסבוק" של קצין שב"ס שירה במר זרהום וכנראה הרג אותו, הוא פרסם קודם לכן קריאה לא לנטרל אלא להרוג. זוהי קריאה בלתי חוקית, בלתי מוסרית וכיוון שמדובר בקצין שב"ס היא גם לא אתית", סיכם כשר.
 
"המשך הסיפור של מר זרהום בבאר שבע היה אמש ברחוב ירמיהו בירושלים. ואיפה יתרחש הפרק הבא?", שאל פרופסור כשר וסיכם: "האלימות הקטלנית, החורגת מן ההכרח, היא מחלה מדבקת, ממאירה. חובה להתרפא ממנה מיד".