חשד לתג מחיר במזרח ירושלים: רכבו של תושב אום טובא הוצת היום (ראשון) ורוססו כתובות נאצה סמוך לרכב. 



הרכב נשרף כליל לאחר שנכתב עליו ''מוות לערבים''. בסמוך לביתו של בעל הרכב רוססה גם הכתובת ''נקמה מנהלית''. אין נפגעים והמשטרה פתחה בחקירת האירוע.

תקיפת הרב אשרמן

סמל ניר אברמוביץ, מפקד צוות כיבוי שפעל בשריפת הרכב באום טובא, סיפר: "סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר הוזנקנו לשריפת רכב בכפר אום טובא הסמוך לשכונת הר חומה. הגענו למקום השריפה והבחנתי ברכב כשהוא בוער כליל והיה חשש שהשריפה תתפשט לשדה קוצים ולמבנה סמוך".

"התחלנו מיד בפעולות כיבוי מנענו את התפשטות הלהבות והאש, ולאחר זמן קצר השתלטנו על השריפה", הוסיף אברמוביץ.

בעת פעולות הכיבוי זוהתה כתובת הנאצה. "תוך כדי פעולות הכיבוי הבחנתי בכתובות גרפיטי בעברית אשר רוססו ליד הרכב. מיד עם סיום פעולות הכיבוי העברתי את הממצאים לידי כוח המשטרה שהיה איתנו במקום", אמר אברמוביץ.

כזכור, ביום שישי הותקף הרב אריק אשרמן, נשיא "רבנים למען זכויות האדם", על ידי יהודי קיצוני חמוש בסכין בעת שהיה במטע זיתים פלסטיני ליד גדעונים.

"היינו פלסטינים ופעילי זכויות ישראלים ובינלאומיים שבאו לסייע למסיק ביוזמת 'רבנים למען זכויות האדם'", סיפר אשרמן. לדבריו הדוקר התקרב אליו בריצה עם סכין שלופה ובתנועות מאיימות.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי "האירוע במסגרתו ניסה פעיל ימין קיצוני לדקור את הרב אריק אשרמן מ'רבנים למען זכויות האדם', התרחש ללא כל התגרות על אדמה חקלאית של פלסטינים ולא בסמיכות להתנחלות כלשהי, גם לא בשטח המוגדר כשטח ביטחון מיוחד".