"התרת דמו של השופט פוגלמן" – כך כינה היום (ראשון) מנהל בתי המשפט, מיכאל שפיצר, את התבטאותו של ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) בדף הפייסבוק שלו ביום חמישי שעבר.



יוגב תקף בחריפות את שופט בית המשפט העליון, שהורה לעכב הריסת בתי מחבלים עד לדיון בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד ההריסה. 



במכתב חריף ששיגר לח"כ יולי אדלשטיין, עם העתק לשרת המשפטים איילת שקד, שבעצמה טרם הגיבה לדברי חבר מפלגתה, כתב שפיצר כי "מערכת המשפט פתוחה לביקורת, גם במקרים בהם הביקורת מנוסחת באופן בוטה ופוגעני. אלא שח"כ יוגב, כחבר כנסת במדינת ישראל, הרחיק לכת באמירה קיצונית ומסיתה כלפי שופט בישראל, אמירה שבימים אלו, יש בה משום התרת דמו של השופט פוגלמן".

הסערה הפוליטית בעקבות המתקפה החריפה של ח"כ מוטי יוגב על בג"ץ
 

שפיצר הוסיף כי די בעיון בתגובות לפוסט של יוגב, כמו "כעת ממילים למעשים", כדי להבין עד כמה הרחיק לכת ח"כ יוגב בדבריו.

"דבריו אלו של ח"כ יוגב, המתווספים לאמירה קודמת שלו בדבר הצורך לעלות על בית המשפט העליון ב-D-9, מביאים אותנו למסקנה שאין אנו יכולים להחשות וכי קיים חשש של ממש לעידוד מצידו של ח"כ יוגב להרמת יד על בית המשפט העליון, ושופטיו – ובכך על מערכת המשפט כולה". 

שפיצר מסיים את מכתבו בפנייה לח"כ אדלשטיין: "אני פונה אל אדוני בבקשה לפעול למניעת ההסתה של ח"כ יוגב, ואני סמוך ובטוח כי יש בידיך את הכלים לכך".

ח"כ יוגב: "פוגלמן שם את עצמו בצד של האויב" 
 
דבריו של ח"כ יוגב עוררו בשבוע שעבר סערה במערכת הפוליטית, כשכתב בדף הפייסבוק שלו: "שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בפסק דינו מהיום שעיכב הרס בתי מחבלי רוצחים, שם את עצמו בצד של האויב. על זכויות רוצחים הוא מגן ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים". 
 
עוד כתב ח"כ יוגב כי "לאור פסיקותיו הלא מידתיות של השופט פוגלמן, בהן הורה על הרס בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב, למרות שלא הוכחה בעלותם של התובעים הערבים", הוא קורא לו לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת "שפסיקותיו כדעותיה". הוא ציין כי "זה אותו שופט פוגלמן שמגן על שוהים בלתי חוקיים, שהורה על סגירת מתקן חולות ולא חס את סבלם של תושבי דרום תל אביב". 
 
"ראוי שהממשלה וכך גם אני אשתדל בכנסת למצוא הדרכים לעקוף את פסיקותיו הלא מוסריות והלא מידתיות של השופט פוגלמן באופן שנרתיע רוצחים ואויבים ונגן על קיומם של עם ישראל ומדינת ישראל ונציל חיים", הוסיף חבר הכנסת.