מקורות המקורבים למשפחת הצעיר בן ה-23 מג'לג'וליה שחצה אתמול את הגבול לסוריה, אמרו היום (ראשון), כי הם קיבלו מסר מבן המשפחה ששלומו טוב.
המשפחה סיפרה כי קיבלה טלפון מאדם עלום שם, שהודיע להם שעה מהגעתו של הצעיר לסוריה: "בנכם במצב טוב".
בני משפחתו ומכריו של הצעיר הגיעו אל בית המשפחה ואחד מהם סיפר, כי אמו לא מפסיקה לבכות. "בני לא הגיע לסוריה כדי להצטרף לארגוני המורדים", היא צעקה על פי עד הראייה. "אני מאמינה שהוא יחזור הביתה בקרוב".

אחד מבני המשפחה סיפר כי הוא מאמין שהמצנח סטה ממסלולו בשל הרוחות החזקות. "אנחנו לא מאמינים לגרסה של כוחות הביטחון, שהוא הגיע לסוריה כדי להצטרף לארגון המדינה האסלאמית, דאע"ש", אמר אחד מקרובי המשפחה.
בעניין מצנח הרחיפה אמר קרוב המשפחה, כי "איש מהמשפחה לא ידע שהוא למד צניחה". קרוב המשפחה הוסיף עוד: "אנשי המשטרה והשב"כ סיפרו לנו הבוקר כי הוא רכש מצנח והסתיר אותו ברכבו. איש מבני המשפחה לא ראה את המצנח. מה עוד שלצניחה צריכים להתאמן, אז איפה בדיוק הוא התאמן על צניחה?".
יש לציין, כי האיפול הכבד שהוטל על הפרשה, בנוסף לפרסומים שהיו בגדר השערות בלבד בכלי תקשורת בסוריה ובלבנון, גרם לגל של שמועות שהציף את הרשתות החברתיות במהלך הלילה ובשעות הבוקר, עד שהאירוע הותר לפרסום. 
בחלק מהדיווחים נטען, כי מטוס ריסוס חקלאי סטה ממסלולו והטייס, שהוא חייל צה"ל, נפל בשבי דאע"ש. במקרה אחר נטען, כי "מטוס צה"לי התרסק באזור קוניטרה, והטייס הישראלי נפל לשבי ג'בהאת א-נוסרה".