כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד שני צעירים תושבי מזרח העיר, בגין תמיכה בארגון טרור והסתה לאלימות או טרור, בעקבות פוסטים שכתבו לכאורה ברשת פייסבוק.



כתבי האישום הוגשו באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בשל העובדה כי מדובר בעבירות הנוגעות לחופש הביטוי, והם מצטרפים לשורה של כתבי אישום שהוגשו לאחרונה בנושא. 

עומר חלוואני (18), הואשם בין היתר בכך שהביע שמחה על רצח בני הזוג נעמה ואיתם הנקין. יום לאחר הרצח העלה לפייסבוק תמונה של נעמה הנקין, שעל גביה רשם: "מי ששמח שירשום אללה אכבר" ו"המתנחלת היהודייה אשר נרצחה בפיגוע שבו קיללה את הנביא מוחמד במסגד אל אקצה, ברוך השם ואללה אכבר". בסמוך לתמונה פרסם הנאשם פוסט: "זאת שקיללה את הנביא (מוחמד), קללה על אביך, נבלה, התפטרנו ממך".

מחמוד עבד אל לטיף (23) מואשם כי בהזדמנויות רבות פרסם בפייסבוק קריאות למעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון, ודברי שבח, אהדה, עידוד תמיכה והזדהות כלפי מעשים כאמור וכלפי עושיהם. 

"דם=דם!! להרוג אותם. מוות למתנחלים"
באחד הפרסומים, לאחר פיגוע הדקירה והירי בבית כנסת בשכונת הר נוף, העלה עבד אל לטיף תמונה של גופת נרצח מכוסה בטלית מהפיגוע וכן תמונה בה נראה פנים של אדם חרדי כאשר אליו מכוונים קנה נשק וסכינים וכאשר מתחת לכך כתוב "דם=דם!! להרוג אותם. מוות למתנחלים" . בסמוך לתמונות פרסם הנאשם פוסט: "אחלה בוקר בחסות הסכינים".
כתבי האישום הוגשו על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, אשר מונה בו גם את מספר "סימני החיבוב" שלהם זכה כל פוסט שמופיע בכתב האישום. הפרקליטות הגישה גם בקשה לעצור את השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. 
במאי השנה יצר בית משפט השלום בירושלים תקדים, כשגזר תשעה חודשי מאסר בפועל על עומר שלבי, פעיל לשעבר בפתח, שפרסם בפייסבוק דברי שבח למבצעי מעשי טרור שבהם נרצחו ישראלים. באותו חודש, נגזרו שמונה חודשי מאסר על סאמי דעיס, תושב שכונת א-טור שבמזרח ירושלים, בשל פרסומי הסתה בחשבון הפייסבוק שלו. 
ביוני נידון תושב בית חנינא ל-17 חודשי מאסר, לאחר שפירסם בעת מבצע צוק איתן קריאות למעשי אלימות נגד אזרחים וכוחות הביטחון, וכן דברי אהדה והזדהות עם מחבלים וארגוני טרור. לפני כשבועיים הורשע תושב ירושלים בן 36, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של הסתה לאלימות ותמיכה בארגון טרור ונידון לעשרה וחצי חודשי מאסר בפועל.