עדיין מנותקים מחשמל: למעלה מיממה שכ-33 אלף משקי בית מנותקים מחשמל במספר ערים ברחבי הארץ.
החשמל קרס כתוצאה מכ-300 קווי מתח גבוה שנפגעו בסערה החורפית שאירעה אתמול, ואלפי חוטי חשמל שנקרעו. עיקר הפגיעות שלא טופלו הינן בערים רעננה ונתניה ובחלק מיישובי השרון. 
גם תושבי אזורים בכפר סבא, הרצליה, טייבה, טירה, שדה ורבורג, צור יצחק, פתח תקווה וישובים נוספים בשרון חווים הפסקות חשמל ממושכות.

התקלות אירעו על רקע סכסוך העבודה בחברת החשמל בין העובדים להנהלה, ובשל העיצומים של ועד העובדים, משקי הבית נפגעו ולא זכו לפתרון מהיר.
במהלך הלילה הושגה אמנם פשרה בין העובדים להנהלה, ועובדי חברת החשמל החלו לפעול להחזרת החשמל, אך כאמור עדיין ישנם בתים בהם עדיין אספקה.

"הוועד עשה שגיאה גדולה"
שר האנרגיה והתשתיות יובל שטייניץ התייחס הערב בראיון בחדשות ערוץ 2 להפסקת החשמל ואמר כי מדובר ב"אירוע חמור ביותר שאסור שיחזור על עצמו". השר הוסיף: "זה מאוד מצער אותי ואני חושב שהוועד עשה שגיאה גדולה. זו תקלה חמורה גם מבחינה מוסרית ואני משוכנע שהדבר לא יחזור על עצמו". שטייניץ אמר כי "כשהאירוע ייגמר צריך לתחקר ולראות מה קרה שם." 
"אני מקווה שעד הבוקר לא יישארו בתים מנותקים, אנו נתחקר כיצד עלינו להיות בעתיד ערוכים למצבים דומים, כמו מצבי מלחמה למשל", אמר  שטייניץ.
השר הסביר את הצורך לחוקק "חוק בוררות חובה": "בשירותים חיוניים כמו אספקת חשמל ומים או שירותי רפואה וכיבוי אש, כמו המשטרה והצבא- אסור שתהיה שביתה".
כמו כן הוא התייחס לחברת החשמל ואמר "אנחנו בדרך לרפורמה שתאפשר לנו לנהל את משק החשמל כמו שצריך. היא צפויה לקום בעוד חודש ונוכל לטפל בנושא טוב יותר". 

שטייניץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 

בחברת החשמל מסרו בעקבות המצב: "צוותי חברת החשמל יצאו במידית לאתר ולתקן את הנזקים, ולאור ריבוי הפגיעות, עובדי חברת החשמל ממחוזות ירושלים וחיפה, סייעו לצוותי השרון ומרכז הארץ בתיקון התקלות.  גם ברגע זה, עובדי החברה נמצאים בשטח ועושים כל שניתן, על מנת להחזיר חשמל לתושבים".
"חברת החשמל מתנצלת על שלא הצליחה להחזיר את אספקת החשמל כסדרה לחלק מתושבי השרון והמרכז, אשר חלקם היו מעל יממה ללא חשמל".
"הנהלת החברה פנתה אמש לבית הדין לעבודה, על מנת שיורה לעובדים לעבוד במתכונת חרום, כמתבקש מהמצב.  נכון לרגע זה, עובדי החברה פועלים ללא לאות לתיקון המפגעים ולהחזרת אספקת החשמל לתושבים".