תנועת "חוזרים להר", המבקשת לעודד יהודים לעלות ולהתפלל בהר הבית בניגוד להנחיות הממשלה, החלה בשבועות האחרונים בפרוייקט "נעצרת ניצחת" בו הם מעודדים את הציבור לעלות להר הבית ולהתפלל בהר, גם אם התוצאה תהיה מעצר במשטרה.
 
בעקבות דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יהודים לא יוכלו להתפלל בהר הבית הוסיפה התנועה תמריץ חדש - מענק כספי בסכום של 2,000 שקל לכל מי שייעצר בשל תפילה בהר הבית.
 
רפאל מוריס, יו"ר תנועת "חוזרים להר" ויוזם הפרויקט אמר כי "מצבם של היהודים בהר הבית הולך ומידרדר מרגע לרגע, האיסורים הדורסניים כלפי יהודים בכל נושא הר הבית מהווים תקדים לאפלית היהודים בכלל והיהדות בפרט. אנו לא מוכנים שהמצב ימשיך להידרדר, עלינו לפעול לא רק להפסקת ההידרדרות אלא אף להוספת זכויות היהודים בהר, הראשונה שבהם - תפילה".
 

"אנו מקווים שמאות ואלפי יהודים יתחילו לממש את זכותם בהר הבית על אפם ועל חמתם של המחבלים הערבים", הוסיף מוריס, "הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי ועליו עמדו בית המקדש הראשון והשני, ועליו עוד נבנה את בית המקדש השלישי".

חוטובלי: "החלום שלי - דגל ישראל מעל הר הבית"

היום ערך נתניהו שיחת הבהרה לסגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, ואמר לה כי כל ראיון או הופעה תקשורתית שלה צריכה לעבור דרך לשכת ראש הממשלה.
 
זאת לאחר שחוטובלי אמרה אמש בתכנית "חיידק פוליטי" בערוץ הכנסת: "החלום שלי זה לראות את דגל ישראל מתנוסס מעל הר הבית. זה המקום הקדוש ביותר לעם היהודי".
 
בעקבות הדברים, מסר חריף יצא משלכת ראש הממשלה: "המדיניות של ממשלת ישראל באשר להר הבית, באה לידי ביטוי על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודעתו ממוצאי שבת, ואין בה שום שינוי. רה״מ נתניהו הבהיר שהוא מצפה שכל חברי הממשלה יפעלו על פיה".
 
לאחר מכן הוציאה חוטובלי הבהרה בה הודיעה כי התקווה שהביעה לראות את דגל ישראל מונף בהר הבית היא עמדתה הפרטית בלבד ואיננה מייצגת את עמדת משרדה המחויב למדיניות הממשלה. 

נתניהו התחייב: יהודים יבקרו אך לא יתפללו 

בשבת האחרונה, אמר מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי במהלך פגישתו בעמאן שבירדן עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "התחייב לכך שישראל תאכוף את המדיניות לפיה מוסלמים יוכלו להתפלל על הר הבית אבל מי שאינו מוסלמי יכול רק לבקר".
 
עוד הוסיף קרי כי נתניהו הסכים להעביר שידור חי 24 שעות ביממה מהר הבית על מנת לפקח על הסטטוס קוו בירושלים וכי נתניהו שב והדגיש את מחויבותו לשמירת הסטטוס קוו.
 
גורם מדיני התייחס לדבריו של קרי ואמר כי "לישראל יש עניין בהצבת מצלמות ברחבי הר הבית, זאת כדי להזים את הטענות שישראל משנה הסטטוס קוו". עוד הוסיף הגורם כי "אנו מעוניינים להראות שהפרובוקציות אינן מגיעות מהצד הישראלי. ישראל חזרה על מחויבותה לשמירה על הסטטוס קוו ומצפה למאמץ מוגבר של הוואקף לשמירה על הסדר בתוך המסגדים".