"יצאנו לדרך ואנחנו לא יודעים מתי יסתיים המאבק, אלא אם הממשלה תרד מהכוונה שלה", כך הצהירו הבוקר (רביעי) ראשי הערים בגליל עם תחילתה של השביתה בה נוטלים חלק לא מעט רשויות מקומיות במחאה על כוונת משרד האוצר לקצץ בהטבות המס ליישובי הגליל המערבי.



כ-30 אלף תלמידים בגנים, בבתי הספר יסודיים ובתיכונים, בכל האזור הגליל המערבי לא הלכו היום ללימודים ונאלצו להישאר בבית. 



אתמול התקיימה בלשכתו של ראש עיריית נהריה ז'קי סבג, פגישה של ראשי המאבק בצמצום הטבת המס. ראשי היישובים: נהריה, מעלות תרשיחא, עכו, כפר ורדים וכפר מזרעה יצאו בקריאה משותפת לראש הממשלה וליו"ר ועדת הכספים משה גפני, לבטל את הפגיעה הצפויה בהטבת אחוזי המס הניתנת ליישובם. בהמשך לפגישה זו, החליטו ראשי הערים כי הם יקיימו שביתת אזהרה בת יום אחד במערכות החינוך בעירם.



ז'קי סבג: "אנחנו לא מתכוונים לוותר עד שבממשלה יבינו שההטבה הזו היא כמו חמצן עבור תושבינו. ביטולה או צמצומה יביא לעוול גדול לתושבי ערינו ולשגרת חיינו. אנחנו משמשים כמגן הצפוני לגבול המדינה ואין לזלזל בכך בשום צורה, בוודאי שלא בצמצום הטבת המס". היום ייפגשו ראשי הערים במטרה לבחון צעדים נוספים בעניין.



עובדי העיריות גם שובתים, מה שעשוי לעורר לא מעט בעיות תפעוליות שיקשו על התושבים אבל אלה ינסו שלא להערים קשיים. "צריך לתת במקרה הזה גב לראשי הערים שיוצאים למאבק מאד חשוב נגד הממשלה. הממשלה הזו לא שמה על יישובי הגליל ומה שמעניין אותה זה התנחלויות", אמר אברהם, בן 58 ממעלות.



בעיצומו של יום המחאה מתכננים תושבים להפגין ברחבת עיריית נהריה. כמו כן תוקם השדולה בכנסת למען יישובי הגליל. בראש השדולה יעמדו ארבעה חברי כנסת, כאשר שניים מחבריה הם שני חברי כנסת מהבית היהודי שעיקר הזעם מופנה כלפיהם ולכן הקמת השדולה מגוחכת בעיני חלק מראשי הישובים בגליל: "הם גם הורגים אותנו וגם רוצים לזרוק את הגופות שלנו ברחובות", אמר אחד מתושבי עכו בתגובה להקמת השדולה.