גשמים עזים, סופות רעמים וברקים - וחשש להצפות: מזג האוויר החורפי שמלווה אותנו בימים האחרונים צפוי להימשך ואף להתגבר היום  (חמישי) עד לשעות הצהריים. גשמים חזקים האופייניים לעונת המעבר צפויים לרדת - וענני גשם רבים עושים את דרכם לחופי הארץ.



על פי השירות המטאורולוגי, הגשמים צפויים להיות מלווים בסופות רעמים וברד, שירדו מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. קיים חשש כבד משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח והצפות במקומות המועדים. הגשמיים צפויים להיחלש ולהפוך למקומיים משעות הערב. הטמפרטורות  תהיינה נמוכות מהממוצע בעונה.
הצפות ברחובות הרצליה בשל מזג האוויר


אתמול הפך שבר ענן שהמטיר גשם זלעפות את רחובות הרצליה, רמת השרון, רעננה ויישובים נוספים באזור השרון לבריכות ענק. 

"כבר 20 שנים אני מתגורר ברעננה ודבר כזה עוד לא ראיתי ולא האמנתי שיכול לקרות" – כך תיאר אתמול עו"ד רענן בר־און את ההצפות הקשות שהפכו את רחוב אחוזה הראשי בעיר מגוריו למעין ונציה קטנה. הצפות קשות היו גם ביישובים נוספים באזור השרון כמו הרצליה, רמת השרון וכפר סבא, מלווים במראות קשים שהזכירו מדינות עולם שלישי.
 
תושבים ותיקים ברעננה נזכרו אתמול בחזונו של סגן ראש העירייה המנוח מטעם הליכוד, עוזי כהן ז"ל, שהציע בזמנו להפוך את העיר ל"ונציה של המזרח התיכון" באמצעות חפירת תעלות. כהן סבר בזמנו שהדבר יביא לפתרון עומסי התנועה ויהפוך את רעננה לאתר תיירות פופולרי. התעלות לא נחפרו, אבל גשמי הזעף הפכו אתמול לכמה שעות את מרכז העיר לבריכת ענק שאיימה על שלומם של נהגים והולכי רגל.

"סופות רעמים שנשמעו כמו פיצוצים"


וכך, תושבים באזור השרון, שרבים מהם נאלצו לחיות כשלושה ימים ללא חשמל, זכו לנשום לרווחה למשך זמן קצר בלבד. החשמל אומנם חזר סוף-סוף בשעות הבוקר, אך בתוך פחות משעה של גשם זלעפות, שמקורו כנראה בשבר ענן, קרסו תשתיות הניקוז ומערכות הרמזורים, והפסקות החשמל התחדשו למשך שעות ארוכות. חיים, תושב רמת השרון, סיפר אתמול כי "פתאום החל גשם בעוצמה חזקה ביותר. ברקע התחוללו סופות רעמים שנשמעו כמו פיצוצים".
 
"פינינו גני ילדים, נהגים ונוסעים מכלי רכב שנתקעו, דיירים שנתקעו במעליות שחדלו לפעול בשל הפסקת חשמל ותושבים שהבתים שלהם הוצפו", סיפר דובר תחנת הכבאות וההצלה בהרצליה, יניב דניאל, "נכנסו למתכונת חירום, והיא נמשכת עד עכשיו".
 
בעיריית הרצליה טענו אתמול כי אף שמערכות הניקוז נוקו לאחר הסערה של יום ראשון, גרמו הגשמים יוצאי הדופן להצפות נרחבות. בתחנת הרכבת בעיר נתקעו עשרות נוסעים על הרציף, שהפך לאי. טנדרים של העירייה שנשלחו למקום חילצו את הנוסעים. התחנה נסגרה לתנועת רכבות ונפתחה רק לאחר כשעתיים. בשעות הערב פונו עשרות דיירים שבתיהם הוצפו למקום מקלט באחד מבתי האבות בעיר. צירי תנועה מרכזיים, בהם מחלף שבעת הכוכבים, נסגרו למשך יותר משעה.
 
ברעננה הוצפו כאמור רחובות מרכזיים וכל מערך הרמזורים קרס. קומות מגורים שלמות, כולל מקלטים ומרתפים, הוצפו ונגרמו להם נזקים כבדים. לדברי עו"ד בר און, "יצאתי יחד עם המשפחה לעזור לאנשים רבים שנפגעו מההצפות. בכל מקרה, הייתי מצפה שבעיר בעלת איכות חיים גבוהה כמו רעננה, התשתיות יהיו טובות יותר ולא יקרסו לאחר שעה של גשם".
 
בשעות הצהריים דיווחו בחברת החשמל על כ־15 אלף משקי בית שנותרו ללא חשמל. הגשמים החזקים, הברקים וההצפות גרמו לניתוקים רבים. זה קרה שעות ספורות לאחר שאספקת החשמל חזרה לכל משקי הבית שנותקו בסערה הגדולה ביום ראשון.
 
הגשם הסוחף גרם לשיבושים גם באזורים נוספים ברחבי הארץ, אך לא בעוצמה שבה הכה באזור השרון. אירוע חריג התרחש באזור רמת החייל בצפון תל אביב, שם הייתה הצפת ענק נקודתית שנוקזה. ברמת גן נרשמו הצפות במקלט בבניין מגורים ברחוב ביאליק בלב העיר ובאזור שכונת נווה יהושע. בעקבות הפסקת חשמל באזור רמת אפעל, קרס מערך הרמזורים בצומת אלוף שדה (תל השומר) השכן, מה שגרם לעומסי תנועה כבדים במרכז הארץ.