בג"ץ דן בשעה זו בעתירות נגד הריסת בתיהם של משפחות המחבלים רוצחי מלאכי רוזנפלדדני גונן ובני הזוג הנקין ז"ל. 


 

המדינה מבקשת מבית המשפט שלא להתערב בהחלטה להרוס בתים. "הערכתם של גורמי הביטחון לה שותפים רה"מ, שר הביטחון והרמטכ"ל, היא חיונית כיום ליצור הרתעה מביצוע פיגועים נוספים".

כזכור, בשבוע שעבר, ביום בו הייתה אמורה להתבצע הריסת הבתים של משפחות המחבלים, הוציא שופט בג"ץ עוזי פוגלמן צו ארעי המקפיא את המהלך עד אשר יתקיים דיון בעתירות. 

הצו הוגש בתגובה לעתירה שהוגשה לאחרונה לבג"ץ, בבקשה להימנע מהריסת ביתם. מדובר בצו ארעי שניתן עד תגובת המדינה לעתירה, שנשמעת, כאמור, היום.

אלקין על הצו הזמני: "מקלות בגלגלים של החלטות הקבינט"

חבר הקבינט, שר העלייה והקליטה זאב אלקין אמר בעקבות ההחלטה: "אני קורא לבג"ץ לא לגרור רגליים ולקיים באופן מידי את הדיונים לגבי הריסת בתי מחבלים שבג"ץ עצר היום. גם שופטי בג"ץ צריכים להבין שאנחנו במלחמה נגד הטרור, ודמוקרטיה שלא יודעת להגן על עצמה לא תוכל לנצח במלחמה הזאת". 

"מניעת הפיגוע הבא על ידי יצירת הרתעה בהריסת בתי מחבלים זה צו השעה ולא יכול להיות שבג"ץ יתקע מקלות בגלגלים של החלטות הקבינט", הוסיף אלקין.

במפלגת הבית היהודי התייחסו גם כן להחלטה ואמרו: "הקרן החדשה לישראל הגיעה לשיא חדש של שנאת ישראל באמצעות עוד אחד מארגוניה שהגישו את הבג"ץ. עצוב שהם אלה האנשים שמנהלים את חיינו. בג"ץ חייב להבין שחיי אדם תלויים מנגד, זו לא עת לפוליטיקה."