איסרא עאבד, הצעירה שניסתה לבצע פיגוע דקירה בתחילת החודש בעפולה לא תואשם בניסיון רצח.



היום (חמישי) הוגש כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז צפון הכולל את העבירות: החזקת סכין ואיומים בלבד.



"על רקע המצב הביטחוני במדינה שכולל פיגועי דקירה במהלכם נורו למוות מפגעים, הנאשמת ניצלה את המצב והתחזתה כמחבלת/מפגעת וזאת כדי להתאבד. עוד עולה מחומר הראיות כי היא תכננה להגיע לתחנה המרכזית בעפולה, שם נמצאים כוחות ביטחון ולהתחזות למחבלת שבכוונתה לבצע פיגוע דקירה וזאת במטרה שאלו ירו בה ויהרגו אותה", נכתב בכתב האישום.



עוד נכתב בכתב האישום כי "בבוקר יום האירוע שלחה הנאשמת מסרונים למקורב אליה עם רמזים על כוונותיה, בנוסף עולה מחומר הראיות כי היא רצתה לעשות מעשה גבורה כמו שאהיד לפני מותה. הנאשמת הצטיידה בסכין וניגשה לקבוצת אנשים וביניהם חיילים, הוציאה את הסכין, הרימה אותו באופן גלוי ובצורה מאיימת וצעקה לעברם: 'אתם טרוריסטים'".



מקורות בחקירה אמרו כי כבר בימים הראשונים של החקירה אמרה שהיא רצתה להתאבד ולא לבצע פיגוע וכשהיא נשאלה למה היא עשתה את זה בדרך הזו ענתה כי היא רצתה להתחזות למחבלת כדי למות כגיבורה, כשהידית.



בחקירה היא סיפרה שהיה שלב בו היא ראתה שלא יורים בה ואז היא הרימה את הסכין ונופפה בו לכיוון אחד הנוכחים במקום. היה ברור שהיא לא יכולה לפגוע בו כי היא הייתה רחוקה ממנו והיא מצטערת שהיא לא ניסתה להתקרב אליו כי אז היו יורים בה למטרת הרג.



מקורבים לחקירה אמרו כי לא רצו להאשים אותה בניסיון לרצח, כיוון שאז היו צריכים לנקוט בהליכים פליליים נגד שוטרי משמר הגבול שירו בה. גורמים במשטרת המחוז הצפוני לא מרוצים מהחלטה זו.