בצל גל הטרור, מתנדבים מחו"ל מגיעים על מנת לשרת בצה"ל. 40 צעירים וצעירות ממדינות שונות בעולם החלו השבוע מסלול הכנה קדם צבאי מקוצר ואינטנסיבי לקראת גיוסם כחיילים בודדים בצה"ל.

המתנדבים מארה"ב, קנדה, אירופה, רוסיה אוקראינה וגם אוזבקיסטן ייקחו חלק בתכנית "עולים לתבור" - מסלול מקוצר ואינטנסיבי של הכנה קדם צבאית למתנדבים לשירות כחיילים בודדים. המסלול בן החודש, משלב אימונים פיזיים, סיורים ולמידה חווייתית במטרה לתת בידי המתנדבים מחו"ל את הכלים הבסיסיים להכרות עם החברה הישראלית ועם השירות הצבאי.

מסלול "עולים לתבור" שיזמה המכינה הקדם צבאית תבור, בשיתוף עם משרד הביטחון והמשרד לעלייה וקליטה, הכשיר עד עתה חמישה מחזורים של צעירים מחו"ל המשרתים כיום כחיילים בודדים בצבא.

המסלול, שנבנה במיוחד למטרה זו, כולל אימוני ניווט וכושר, מסעות להכרת הארץ והמורשת הישראלית ושיעורים עיוניים בתכנים כגון זהות ציונית, צבא וביטחון, המזרח התיכון, מפגשים עם אנשי מפתח בתחומים שונים ומזרמים שונים בחברה הישראלית ועוד, מיועד להכין את החניכים מחו"ל לשירות צבאי משמעותי ביחידות הליבה של צה"ל.

בתחילת דרכה, התקיימה תכנית "עולים לתבור" במכינת תבור בלבד. לאחרונה, לאור הצלחת התכנית והביקוש הגובר להצטרף אליה, הוחלט במשרד הביטחון להרחיב אותה, במתכונתה זו, גם למכינות קדם צבאיות נוספות בארץ.

משתתפי "עולים לתבור" יסיירו באזור הבקעה ובעוטף עזה, שם ישמעו על קרבות מבצע "צוק איתן" יבקרו בסיס חיל האוויר בחצור, ינווטו בנגב וברמת הגולן, יבצעו אימון משימות משותף עם חניכי מכינת תבור ואימון עם לוחמים מיחידות מובחרות בצה"ל, יעברו סדרה של הרצאות וסדנאות להעמקת היכרותם עם החברה בארץ ועם סוגיות מרכזיות במזרח התיכון, ייפגשו עם גורמים ובעלי מקצוע שילוו אותם לאורך השירות כחיילים בודדים, ילמדו על מבנה צה"ל ויכירו את התפקידים והמסלולים השונים הפתוחים בפניהם ויסיימו במסע בן 3 ימים לירושלים, שם יקיימו את טקס סיום המסלול. 


עמיחי שיקלי, ראש מכינת תבור: "מסלול 'עולים לתבור' נולד כיוזמה של המכינה שלוקחת את החבר'ה הצעירים שבאים לפה מחו"ל להתנדב לצבא ונותנת להם חוויה אינטנסיבית ודחוסה מאוד של הכנה לשירות – שיעורים בציונות ומורשת, סיורים לכל אורכה ורחבה של מדינת ישראל, היכרות עם יחידות שונות בצבא ותחושת שייכות חזקה. אנחנו פועלים תחת המוטו 'מי שבא לפה אחינו' וחשוב לנו להבהיר לצעירים האלה שאנחנו לא רואים כמובן מאליו את ההתנדבות שלהם ואת הבחירה לבוא ולתרום למדינה". 

בין משתתפי "עולים לתבור" ישנם כאלה שסיימו לאחרונה את לימודיהם בתיכון והחליטו לעזוב את ביתם ולדחות את הלימודים בקולג' כדי להתנדב לצבא ואחרים שכבר השלימו תואר ראשון ואפילו שני ורוצים כעת לשרת את המדינה. חלק מן המשתתפים כבר עשו בעבר שירות צבאי מקוצר שבסיומו שבו לארצם וכעת הם חוזרים להתגייס לשירות צבאי מלא, שלאחריו יעשו עלייה לארץ ועבור אחרים זהו המפגש הראשון עם החברה הישראלית ועם צה"ל, דווקא בימים בהם נתונה ישראל תחת גל פיגועים.