ראש הממשלה ביקש לזרז הליכים - בג"ץ לא מבין למה המדינה משתהה: בדיון סוער שהתקיים היום (חמישי) בבית המשפט העליון בנוגע להריסת בתי מחבלים, קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו תשובה משופטי בג"ץ לדבריו השבוע בוועדת החוץ והביטחון, לפיהם "כל שאנחנו מבקשים מבית המשפט הוא להחליט מהר יותר".



השופט חנן מלצר אמר לנציג הפרקליטות: "אתם מכניסים ללחץ את כל המערכת ולאחר שניתן פסק דין אתם משתהים".


הדיון נערך בעקבות עתירות שהגישו קרוביהם של שישה חשודים ברצח בני הזוג הנקין, דני גונן ומלאכי רוזנפלד. נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, והשופטים חנן מלצר ונועם סולברג, מתחו ביקורת על העובדה שחלק מצווי הריסות הבתים מתייחסים לאירועים שהתרחשו לפני חודשים ארוכים, כמו במקרה של רצח מלאכי רוזנפלד ודני גונן, שאירעו בחודש יוני. בכך התייחסו השופטים לטענת העותרים, כי קיבלו התראה של 48 שעות בלבד לפני מועד ההריסה. "אומרים שבית המשפט מעכב את הדברים", רמז השופט מלצר לדבריו של נתניהו.


במהלך הדיון התרחש עימות יוצא דופן בין השופטת נאור לבין אמו השכולה של דני גונן. לבקשת ארגון אלמגור, המייצג נפגעי טרור, ניתנה לבני המשפחה הזדמנות לדבר בפני בית המשפט. "אני יושבת פה כי הנרצחים הפכו להיות שקופים. אני יושבת פה ושומעת שגם המשפחות של המחבלים מסכנות,  אנחנו לא? הפכתם את הקורבנות לאשמים", אמרה האם, דבורה גונן. בתגובה אמרה לה השופטת נאור בכעס: "גם לאם שכולה יש גבול. הגברת לא תהפוך את הזכות שניתנה לה  להטחת אשמות".

בתגובה נטשה גנון את דברי הביקורת ועברה לספר על בנה. "הבן שלי הוא סטודנט בן 25 להנדסת חשמל, לא עושה שטויות ולא בא לריב. סך הכל יצא לטייל במעין בדולב. חצי שעה מהבית שלי. זה אמור להיות הדבר הכי בטוח בעולם. לצערי יצא ולא חזר", אמרה והוסיפה: "יש לנו אחריות למנוע את הרצח הבא, לכן אני פה. אני מבקשת לתת את הדעת לכך שיש פה משפחות שהחיים שלהן נהרסו - ולא הקירות שלהם". 
 
אליעזר, אביו של מלאכי רוזנפלד, אמר בדיון כי "אנחנו חיים בגיהינום יומיום. היינו רוצים עונש מוות ואנחנו יודעים שזה לא יקרה. אנחנו כמשפחות רוצים למנוע את הרציחות הבאות". בימים הקרובים צפויים השופטים למסור את החלטתם בעתירות. למרות הסערה סביב העתירות האחרונות, בג"ץ נוטה לדחות עתירות מהסוג הזה. בית המשפט אישר עקרונית הריסת בתים כאמצעי להרתעה ולמלחמה בטרור, אך קבע שיש לעשות בו שימוש מידתי.