"רבין היה המטרה כי ראינו בו המוביל", כך אמר חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, יגאל עמיר. בראיון שהתקיים עם עמיר, כחלק מסרטה של יעל ערבה, וששודר הערב (שישי) בערוץ הראשון,  יום לפני העצרת לציון 20 שנה לרצח, אמר עמיר כי השמאל השתמש ברבין לשיווק הסכם אוסלו כי לא היה מי שימשוך את זה.



עמיר תיאר בראיון איך הוא ואחיו חשבו איך לעצור את הסכמי אוסלו: "חיפשנו אנשים שיהיו מוכנים לקחת בזה חלק. אנשים לא היו מוכנים ללכת לכלא".



לאחר מכן אמר עמיר כי חשב על כל מיני דרכים לפגוע ברבין, כולל ירי ברובה צלפים. "שלושה חודשים לפני בא אלי אחי ואמר לי שהוא מוכן למות בשביל זה. ברגע הזה כל הדרכים נפתחו כי כשמישהו מוכן למות אפשר לעשות הרבה יותר דברים".



על יום הרצח, סיפר חגי עמיר כי הוא ואחיו דיברו כל השבת. "הוא אמר הוא רוצה ללכת לכיכר ואמרתי לו שאין סיכוי להצליח בכזה מצב בגלל כל האבטחה".


לאחר מכן הוסיף: "לא שמתי לב שהוא יצא מהבית. לא ראיתי אותו אחר כך. הלכתי לישון יחסית מוקדם. ראיתי סרט ושהפסיקו אותו ישר הבנתי. לא היה לי ספק".



לדברי עמיר, הפחד הכי גדול שלו היה שאחיו ייהרג ולא יצליח. "לכן שמחתי כשראיתי שהוא חי והכל בסדר". עוד אמר אחיו של הרוצח, כי הוא שמח שהוא עשה את זה (רצח את רבין-מ"א) כי זה מנע אפשרויות אחרות כמו להילחם בחיילי צה"ל.



על החקירה לאחר הרצח, אמר כי כל זמן שלא ידעו עליו הוא לא אמר כלום. "הבעיה התחילה כשכל אחד מאיתנו אמר שהוא הכין את הכדורים המיוחדים ואז עצרו אותי".



ברגע שהבנתי שאני הולך לכלא החלטתי לגבות את יגאל: "רציתי שידעו שיש פה קבוצת אנשים שתכננה את זה ולא איזה משיהו משוגע", אמר.



חגי עמיר התייחס גם לתאוריות הקונספירציה שהיו סביב רצח רבין. לדבריו, הן היו הסחת דעת של השב"כ כדי שלא ידברו על העניין האידיאולוגי.