העצרת לציון 20 שנה לרצח יצחק רבין ז"ל, התקיימה הערב (שבת) בכיכר רבין תחת אבטחה כבדה ביותר וחסרת תקדים.



הנואמים, ביניהם נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, נשאו את דבריהם על הבמה מאחורי זכוכית משוריינת. סביבם ניצבו מאות אנשי אבטחה ושוטרים וכל האזור היה מאובטח עד למרחקים.

האבטחה הורגשה עוד בשדרות אבן גבירול פינת שאול המלך. בסמוך למתחם הבימה הוקם אזור סטרילי מוקף בגדרות ובדים שחורים אליו, הוכנסו האישים והנואמים. הנשיא לשעבר קלינטון הגיע לכיכר במכונית משוריינת והמאבטחים הקפידו על חיץ בין האישים למורשים להיכנס למתחם המיוחד.

 
בדיקות בטיחות קפדניות 
 
בכניסה למתחם נעשו בדיקות קפדניות ביותר לרבבות הבאים לעצרת. הרחובות המקבילים לרחוב אבן גבירול, פרישמן, בן גוריון, שאול המלך, נחסמו על מנת ליצור אזור סטרילי ובהם פטרלו כוחות הביטחון על קטנועים וניידות. 
במקביל לכך, חג באוויר במהלך כל הטקס מסוק משטרתי שהאיר בפרוז'קטור על הכיכר. על הגגות מסביב לכיכר רבין ניצבו שוטרים שפיקחו אף הם על הנעשה ברחובות למטה ובכיכר. בלון צפלין הורם לאוויר ועליו ניצבו מצלמות המתעדות את הנעשה בכיכר.
סידורי האבטחה הקפדניים הפתיעו כתבים מנוסים שסיקרו בעבר אירועים רבים בכיכר. כל אלה מזכירים לנו, שגם 20 שנה אחרי האירוע הנורא, ההסתה עדיין מהווה איום.

רבבות הגיעו לעצרת. צילום: אבשלום ששוני